środa, 27 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościSchmitz Cargobull podsumowuje rok

Schmitz Cargobull podsumowuje rok

Pomimo niesprzyjających warunków rynkowych i utraty rynku rosyjskiego, obroty firmy Schmitz Cargobull wzrosły do 2,6 miliarda euro.

Schmitz Cargobull zamknął rok finansowy 2022/23 (od 1 kwietnia 2022 do 31 marca 2023), naznaczony kryzysem politycznym i gospodarczym, ale zakończony wzrostem obrotów i pozytywnym wynikiem. Zatrudniająca około 6800 pracowników grupa wyprodukowała 57 122 pojazdy (w poprzednim roku 61 082 pojazdy) i wygenerowała obrót o wartości 2,6 miliarda euro. Wzrost obrotów o około 13% (poprzednio 2,3 miliarda euro) w połączeniu z poprawą efektywności w firmie, przełożył się na dodatni wynik. W raportowanym okresie zysk EBIT wyniósł 108,5 mln euro. Przy poziomie 4,1% EBIT jest jednak nadal poniżej 5%, wyznaczonych przez spółkę jako cel w Strategii 2025.

Sprawna reakcja, nowe inwestycje

– Ostatnie kryzysowe lata i duża niepewność na rynku nauczyły nas sprawnie reagować na niespodzianki. Trzymamy się naszej Strategii 2025. Chcemy dalej umacniać naszą czołową pozycję na rynku w Europie dzięki elastycznej sieci produkcyjnej, odpowiednim produktom oraz zrównoważone innowacje zwiększające wydajność – powiedział Andreas Schmitz, dyrektor generalny Schmitz Cargobull AG. – Po stracie 15 milionów euro w sezonie 2021/22, pozytywny wynik ostatniego roku obrotowego daje nam możliwość ponownego zainwestowania większych środków w badania i rozwój, wzmocnienie obsługi posprzedażnej, optymalizację naszych zakładów produkcyjnych, a także cyfryzację, zrównoważony rozwój i nowe miejsca pracy.

Pomimo licznych zakłóceń wynikających z przerwania łańcuchów dostaw i wysokiego wzrostu kosztów, firma kontynuuje rozbudowę i modernizację międzynarodowej sieci produkcyjnej. W ostatnim roku finansowym inwestycje obejmowały budowę nowego zakładu w Saragossie w Hiszpanii oraz zwiększenie mocy produkcyjnych w zakładach w Wielkiej Brytanii i Turcji.

– Naszym ambitnym celem jest przekształcenie naszych zakładów produkcyjnych w tzw. „inteligentne fabryki”. Spodziewamy się w ten sposób zwiększyć produktywność o co najmniej 3%. Nowe metody funkcjonowania będą stopniowo wdrażane we wszystkich naszych zakładach – wyjaśnia Andreas Schmitz. – Poczyniliśmy już pierwsze kroki w automatyzacji i cyfryzacji montażu osi w Altenberge i pilotażowo w wybranych działach we Vreden i Gaxel.

Wysoki poziom innowacji

W ubiegłym roku finansowym spółka Schmitz Cargobull wykazała się wysokim poziomem innowacyjności swoich produktów i usług. Na targach pojazdów użytkowych IAA Transportation 2022 zaprezentowano ponad 40 nowości.

Na dobry wynik decydujący wpływ miała także obsługa posprzedażowa i usługi cyfrowe. Schmitz Cargobull odnotował znaczny wzrost we wszystkich obszarach sprzedaży i usług cyfrowych. Przychody w roku finansowym 2022/23 wzrosły łącznie do 403,9 mln euro (rok poprzedni: 345,6 mln euro). Pomimo braków materiałowych, zakłóceń w łańcuchach dostaw i konsekwencji wojny, w 29 punktach dystrybucyjnych utrzymano wysoki poziom dostępności części zamiennych. Segment ten, podobnie jak w roku poprzednim, utrzymał pozycję trzeciej najsilniejszej linii produktowej pod względem obrotów grupy, po segmencie naczep naczepach chłodniczych S.KO i kurtynowych S.CS.

W przyszłości spodziewany jest wzrost również w dziedzinie telematyki, zwłaszcza że łączna liczba pojazdów wyposażonych w systemy telematyczne stale rośnie. Na koniec ubiegłego roku obrotowego (31 marca 2023 r.) spółka Schmitz Cargobull odnotowała ponad 100 000 aktywnych jednostek telematycznych TrailerConnect (w roku poprzednim 67 688 jednostek). Trend w kierunku inteligentnych przyczep nieprzerwany, a zalety inteligentnych rozwiązań stwarzają olbrzymi potencjał do wykorzystania.

Schmitz Cargobull

Schmitz Cargobull: Strategia 2025

Podstawowym elementem Strategii 2025 jest rentowny zrównoważony rozwój. W firmie rodzinnej prowadzonej przez czwarte pokolenie, takiej jak Schmitz Cargobull, oznacza to także bezpieczną przyszłość.

W swojej całościowej strategii zrównoważonego rozwoju firma uwzględnia ekonomiczne, ekologiczne i społeczne aspekty swojej działalności biznesowej. Zarządzanie zrównoważonym rozwojem jest zakotwiczone w całej organizacji. Pomaga tworzyć wartość dodaną dla klientów, jednocześnie zmniejszając ślad węglowy w całym łańcuchu wartości.

Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź