Platforma HVO Aurora daje możliwość monitorowania i certyfikacji rzeczywistego zużycia odnawialnego paliwa HVO. HVO to hydrorafinowany olej roślinny (ang. Hydrotreated Vegetable Oil).
Przed nami miesięczna europejska trasa demonstracyjna, organizowana we współpracy z firmą SP3H. Wydarzenie ma na celu zademonstrowanie mierzalnego, identyfikowalnego systemu niskoemisyjnej mobilności. Stellantis zaznacza, że wszystkie nowe samochody osobowe z silnikiem diesla oraz lekkie pojazdy użytkowe produkowane przez koncern już teraz mogą być zasilane paliwem HVO. Pozwala to na wprowadzenie natychmiastowego, uzupełniającego rozwiązania ograniczającego emisję CO₂. Projekt powstał w ramach wewnętrznego programu Stellantis „Star*Up”, który promuje innowacje zgłaszane przez pracowników.
Czym jest HVO Aurora?
HVO Aurora służy do monitorowania, weryfikacji i raportowania rzeczywistego zużycia hydrorafinowanego oleju roślinnego (HVO). To paliwo odnawialne (wytwarzane z odpadów, takich jak zużyte oleje spożywcze czy tłuszcze zwierzęce), które pomaga ograniczać emisje CO₂.
W ramach projektu do użytku trafia łatwa w obsłudze platforma do monitorowania i certyfikacji, na której można rejestrować rodzaj paliwa, przebieg i zużycie. Informacje te są bezpiecznie przesyłane do chmury. Firmy zyskują w ten sposób transparentne i aktualne dane zaświadczające o rzeczywistym zużyciu paliwa niskoemisyjnego oraz uzyskanych korzyściach dla środowiska.
„HVO Aurora pokazuje, jak możemy natychmiast zmniejszyć emisje „od źródła do koła”, stosując rozwiązania, które współgrają z pojazdami już używanymi przez naszych klientów” — wyjaśnia Luca Marengo, dyrektor ds. produktów i innowacji w Stellantis Pro One.
Luca Marengo podkreśla, że Stellantis Pro One dostarcza praktyczne metody, dzięki którym firmy już mogą zmniejszać emisje w cyklu życia.
Zaczyna się europejska prezentacja
W czwartek 13 listopada firma Stellantis wyruszyła na miesięczną europejską trasę demonstracyjną organizowaną we współpracy z SP3H. SP3H to francuski producent specjalistycznych, inteligentnych czujników do paliw niskoemisyjnych. Dwa samochody dostawcze Stellantis wyposażone w czujnik FluidBox Micro firmy SP3H ruszyły w podróż po Europie. Wybór padł na Citroena Berlingo i Fiata Ducato. Pojazdy zarejestrują rzeczywiste dane dotyczące zużycia paliwa.
Zadanie jest proste: pokazać, że czystsze, identyfikowalne paliwa mogą być stosowane w obecnych pojazdach – bez zmian we flotach lub infrastrukturze. Mogą oferować praktyczny, komplementarny sposób na zmniejszenie emisji CO₂ w całym łańcuchu „od źródła do koła”.
W trakcie podróży pojazdów przez kilka krajów europejskich platforma SP3H FluidBOX będzie przesyłać rzeczywiste dane potwierdzające zużycie HVO i dotyczące szacowanych oszczędności związanych z emisją CO₂. Prezentacja ta udowadnia, że czystsza mobilność nie opiera się na jednym rozwiązaniu. Dzięki wbudowanym czujnikom, certyfikującym stosowanie paliw niskoemisyjnych, HVO Aurora stanowi natychmiastową, niezawodną i dostępną opcję uzupełniającą. Pomoże ona ograniczyć emisje CO₂, zwłaszcza we flotach samochodów dostawczych.
Kompatybilność na wysokim poziomie
Wszystkie samochody osobowe i lekkie pojazdy użytkowe z aktualnej oferty Stellantis są już w pełni kompatybilne z olejem napędowym HVO (norma paliwowa EN15940). Wiele jeżdżących dziś po drogach pojazdów z silnikiem diesla spełniających normy Euro 5 i Euro 6 również może korzystać z tego paliwa bez dodatkowych modyfikacji.
Firmy szukają rozwiązań, które od razu pozwolą im zmniejszyć wpływ na środowisko. HVO Aurora pomaga w tej transformacji. Umożliwia flotom monitorowanie i certyfikowanie wykorzystania odnawialnego paliwa HVO w istniejących pojazdach. Proponuje prostą i przynoszącą błyskawiczne skutki metodę na zmniejszenie emisji bez przekształcania schematów operacyjnych i modyfikowania infrastruktury.







