DHL eCommerce chce przejąć udziały w firmie APM Solutions. To decydujący krok w strategicznej ekspansji szybko rosnącego sektora logistyki e-commerce w Polsce. DHL zyska pełną kontrolę nad siecią automatów, która wcześniej była rozwijana we współpracy z firmą Cainiao. Zamknięcie transakcji jest uzależnione od zatwierdzenia przez odpowiednie organy regulacyjne.
Decyzja DHL to zaangażowanie firmy w rozwój infrastruktury dostaw w Polsce i wsparcie sprzedawców większą elastycznością usług kurierskich out-of-home (OOH). Dzięki pełnej kontroli DHL przyspieszy rozwijanie sieci automatów paczkowych DHL Box 24/7. Natomiast do końca przyszłego roku, firma planuje mieć ich 10 000. Dzięki temu zapewni niezawodną i wygodną alternatywę rynkową do odbioru paczek dla sprzedawców oraz konsumentów.
Pablo Ciano, CEO DHL eCommerce powiedział, że ta transakcja to kamień milowy na drodze do bycia wiodącym dostawcą usług logistycznych dla rynku e-commerce w Polsce. Ponadto przejmując pełną kontrolę nad APM Solutions, będziemy jeszcze szybciej reagować na potrzeby rynku. Damy sprzedawcom i konsumentom realny wybór oraz oferując innowacyjne, niezawodne usługi.
Inwestycje DHL eCommerce
Inwestycje w Polsce są częścią szerszej, europejskiej strategii DHL. Firma w ciągu trzech lat inwestowała w naszym kraju średnio 235 milionów euro rocznie. Natomiast na rozwój w Europie przeznaczy ok. 1 mld euro w ciągu pięciu lat. Dzięki tym nakładom, DHL rozwinie swoją sieć automatów paczkowych. Między innymi na takich rynkach jak Wielka Brytania, Włochy, kraje Beneluksu, Turcja i Czechy.
Agnieszka Świerszcz, CEO DHL eCommerce Polska twierdzi, że tak dynamiczny rozwój sieci automatów paczkowych w Polsce nie byłby możliwy bez determinacji pracowników oraz sprawdzonego partnera. Ponadto teraz nadszedł czas, by postawić następny krok w realizacji strategii firmy, opartej na dostarczaniu prostych i wygodnych rozwiązań dla klientów.
Przejęcie udziałów w APM Solutions to naturalna ewolucja współpracy z Cainiao. Natomiast jako ceniony, wieloletni partner oraz klient, Cainiao będzie w dalszym ciągu rozwijać swoją międzynarodową sieć dystrybucyjną. Będzie obsługiwać rynki światowe, w tym Polskę, a DHL liczy na dalszą, owocną współpracę.
Strategia DHL eCommerce opiera się na dostarczaniu niezawodnych, przystępnych cenowo i zrównoważonych rozwiązań logistycznych. Dzięki przejęciu APM Solutions firma może przyspieszyć innowacje. Również wzmocnić zaangażowanie klientów i inwestować w długoterminowy rozwój w Polsce i poza nią.






