czwartek, 18 września, 2025
Strona głównaAktualnościPierwszy MAN eTruck w Polsce

Pierwszy MAN eTruck w Polsce

Pierwszy MAN eTruck jeździ już po polskich drogach. To właśnie ta ciężarówka stała się filarem dekarbonizacji w wykonaniu firmy MAN.

Dekarbonizacja transportu ciężkiego jest jednym z kluczowych założeń MAN Truck & Bus na najbliższe lata. Nowy MAN eTruck, dzięki modułowej koncepcji akumulatorów, licznym rozstawom osi, kabinom i przystawkom odbioru mocy (PTO) oferuje obecnie ponad milion wariantów konfiguracji spełniając potrzeby wszystkich branż. Pojazd jest przygotowany do megawatowego standardu ładowania MCS o mocy do 750 kW. Dzięki temu umożliwia naładowanie akumulatorów w trakcie przerwy kierowcy. Dzienny zasięg wynosi tym samym do 800 kilometrów, co w przypadku typowych zastosowań długodystansowych w zupełności wystarcza. MAN eTruck cieszy się rosnącym zainteresowaniem klientów. W czerwcu 2025 roku zakład MAN w Monachium otworzył nowy rozdział w swojej długiej historii: rozpoczynając seryjną produkcję eTrucków.

Pierwszy MAN eTruck w Polsce trafił do firmy LOGEO Group Logistics

Pod koniec sierpnia pierwsza w 100% elektryczną ciężarówkę uroczyście przekazano firmie LOGEO Group Logistics. Przedsiębiorstwo obsługuje zakład Volkswagen Poznań w Białężycach koło Wrześni. Dzięki współpracy Volkswagen Poznań, MAN Truck & Bus Polska, firmie MAGNA Automotive, powstał łańcuch logistyczny, który realnie redukuje emisje. Codzienny kurs eTrucka na 80-kilometrowej trasie pozwoli w ciągu roku zaoszczędzić około 100 ton emisji CO₂.

„Odbiór pierwszej w 100% elektrycznej ciężarówki MAN eTruck to dla nas nie tylko moment dumy, ale także wyraźny sygnał, że przyszłość transportu jest zeroemisyjna” – powiedział Maciej Balanicki, prezes firmy LOGEO Group Logistics.

Maciej Balanicki dodał, że każdy nowy elektryczny pojazd w logistyce firmy to najlepszy dowód na to, że elektromobilność działa w praktyce. Zielona logistyka jest korzystna dla firmy, która dąży do dekarbonizacji, dla klimatu i przyszłości.

„Co istotne, to rozwiązanie jest też efektywne – nie tracimy czasu na ładowanie baterii, ponieważ odbywa się ono w czasie rozładunku towarów” dodał Wojciech Olasek, dyrektor logistyki w Volkswagen Poznań.

Dostawa pierwszej elektrycznej ciężarówki MAN eTruck w Polsce pokazuje, że zeroemisyjność i dekarbonizacja stają się rzeczywistością i oferują atrakcyjny model biznesowy! Pokazuje również, że marka nie tylko uzupełnia swoje portfolio produktowe, ale także wyznacza początek kolejnej fazy dekarbonizacji transportu. Produkcję seryjną modelu rozpoczęliśmy w naszej fabryce w Monachium w czerwcu tego roku. Szczególnie cieszy nas współpraca z naszymi długoletnimi partnerami. To LOGEO Group Logistics, Volkswagen Poznań oraz MAGNA Automotive. Wszyscy konsekwentnie realizują strategię redukcji emisji CO₂” – powiedział Claus Wallenstein, dyrektor zarządzający MAN Truck & Bus Polska.

 „Pierwsza ciężarówka MAN eTruck na polskich drogach charakteryzuje się wieloma innowacyjnymi rozwiązaniami. Jakimi? – W pojeździe znajduje się 6 pakietów akumulatorów o łącznej pojemności 534 kWh. Rezultatem średniego zużycia energii poniżej 1 kWh/km w połączeniu z pakietami akumulatorów jest zasięg na jednym ładowaniu wynoszący do 500 km“ – uzupełnił Maciej Wątor, menadżer ds. elektromobilności MAN Truck & Bus Polska.

Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź