Mimo że na rynku nie ma już modelu Express, najmniejszego pojazdu dostawczego Renault, to i tak pozostaje całkiem spory wybór. W najbliższym czasie gamę uzupełnią nowe modele elektryczne: Renault Trafic, Goelette i Estafette E-Tech electric.
Gama samochodów dostawczych Renault w Polsce obejmuje obecnie zarówno samochody spalinowe, jak i elektryczne. Oferta składa się z modeli: Kangoo Van, Kangoo Van E-Tech electric, Trafic, Trafic E-Tech electric, Master i Master E-Tech electric. Kangoo w wersji furgon oraz przeszklony van. Pojazd z rozstawem osi 2716 lub 2812 mm dysponuje ładownością do 600 kg i objętością ładowni 3,3 lub 3,9 m3. Kangoo można wybrać z silnikiem benzynowym o pojemności 1333 cm3 i mocach 100 i 130 KM oraz wysokoprężnym o pojemności 1461 cm3 i mocach 75, 95 i 115 KM. Gamę spalinowych Kangoo uzupełnia elektryczny model o rozstawie osi 2716 z baterią 45 kWh i silnikiem o mocy 120 KM oraz zasięgiem do 335 km.
Nadwozia Renault
Drugi w gamie samochodów dostawczych Renault jest model Trafic o pojemności ładowni do 8,9 m3 i ładowności 1250 kg. Występuje również w trzech podstawowych wersjach: furgon, furgon podwyższony i wersja przeszklona. Model ten można zamówić z rozstawem osi 3098 lub 3498 mm oraz silnikiem Diesla o pojemności 1997 cm3. Natomiast do wyboru jest aż 6 mocy silnika od 110 do 170 KM. Elektryczny Trafic posiada silnik o mocy 122 KM i baterię o pojemności 52 kWh. Napęd przenoszony jest na przednią oś. Zasięg według producenta wynosi ok. 297 km.
Renault Master jest liderem rynku i najchętniej modyfikowanym pojazdem dostawczym.
Prawdziwym mistrzem konwersji jest Master. Tylko w wykonaniu fabrycznym dostępny w czterdziestu wersjach nadwoziowych. Podstawowe typy nadwozi tego modelu to: furgon, furgon przeszklony, kabina brygadowa, kontener, skrzynia, wywrotka oraz podwozie i platforma pod zabudowy. Pojazd o ładowności do 1625 kg jest dostępny w dwóch wersjach rozstawu osi 3682 oraz 4332 mm. Dysponuje przestrzenią ładunkową od 11,8 do 15,8 m3. Nowy Renault Master może być napędzany silnikiem wysokoprężnym 2000 cm3 oraz elektrycznym. Do wyboru są cztery moce silnika Blue dCi: 105, 130, 150 i 170 KM. Ponadto dwa silniki elektryczne zapewniające moc 130 lub 143 KM. Akumulator może mieć pojemność 40 lub 87 kWh, co zapewnia maksymalny zasięg na poziomie 460 km.

Dla indywidualistów
Od 16 lat Renault jest liderem rynku samochodów zabudowywanych w Polsce. Dlatego odbiorcom szukającym czegoś więcej niż zabudowa fabryczna oferuje rozwiązania wykonywane u certyfikowanych partnerów. Natomiast obecnie 21 salonów Renault Pro+ współpracuje z 24 firmami specjalizującymi się w wykonywaniu zabudów. Ale też modyfikacji i indywidualnych projektów dopasowanych do potrzeb użytkowników.
Renault współpracuje tylko z firmami, które przejdą proces certyfikacji. Firmy zabudowujące uzyskujące certyfikat przechodzą szkolenia i uzyskują dostęp do niezbędnej dokumentacji pojazdów. Jednocześnie Renault dostarczając zabudowany samochód, bierze na siebie zobowiązania gwarancyjne, a w pewnym zakresie nawet serwisowo-naprawcze na cały pojazd… Całość czytaj w magazynie fleetLOG 6-7/2025.






