Podwozia do transportu samochodów wchodzą do oferty firmy DAF. Ich cechą charakterystyczną jest niska wysokość. Dostępne są w modelach XD, XF, XG i XG+. Dzięki gamie modeli z niższym lub pochyłym dachem możliwe staje się przewożenie samochodu również nad kabiną.
Firma DAF wykorzystała wszelkie dostępne rozwiązania techniczne, aby maksymalnie obniżyć nowe podwozie pod zabudowę do transportu samochodów. Do granic wykorzystała tym samym przestrzeń użytkową w granicach dozwolonej przez prawo wysokości pojazdu wynoszącej 4 m. Podstawą serii są warianty low-deck. Obniżenie zawieszenia kół o 4 cm i zastosowanie 22,5-calowych kół z oponami niskoprofilowymi umożliwiło uzyskanie podwozia na wysokości wynoszącej zaledwie 83 cm.
Dach niższy, dach pochyły
Gama rozwiązań do transportu samochodów rozpoczyna się od pojazdów, w przypadku których samochody ładuje się za kabiną. Są one zgodne ze wszystkimi wersjami modeli nowej generacji DAF: XD, XF, XG i XG+. Wersja XD obejmuje również odmiany z niskim (18 cm) lub pochyłym dachem, dzięki czemu samochody można ładować nad kabiną. Kabina w wersji XD i tak jest nisko umieszczona na podwoziu. Dzięki temu zapewnia więcej niż wystarczającą przestrzeń na wygodne środowisko pracy, wypoczynku i snu dla kierowcy, w tym pełnowymiarowe łóżko.
Podwozia do transportu samochodów są dostępne z szeroką gamą rozstawów osi. Oprócz modeli 4×2, oferta zawiera również wersje 6×2 o zwiększonej ładowności. Są one wyposażone w lekką 4,5-tonową oś prowadzącą i 17,5-calowe koła.
Podwozia do transportu o maksymalnej wydajności
W podwoziach do transportu samochodów zastosowano oczywiście wszystkie innowacje mające na celu osiągnięcie maksymalnej wydajności, zaprezentowane przez DAF-a pod koniec lata ubiegłego roku. Wspomniane modernizacje obejmują dalsze udoskonalenia układów napędowych z silnikami PACCAR MX-11 i MX-13. Ich celem jest maksymalne wykorzystanie każdej kropli paliwa. Standardową funkcją jest tempomat przewidujący (Predictive Cruise Control). Pracuje on na rzecz uzyskania możliwie najwyższej oszczędności paliwa i najniższego poziomu emisji CO2. Nowe pojazdy DAF do transportu samochodów wyposażono też w dużą przednią szybę, nisko umieszczone dolne krawędzie okien i wyjątkowe układy kamer (DAF Digital Vision System i DAF Corner View). Wszystko to zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa. To szczególnie ważne w przypadku dostaw na obszarach miejskich.
„Wraz z wprowadzeniem nowej serii podwozi zapewniamy indywidualne rozwiązania dopasowane do potrzeb w zakresie transportu samochodów osobowych i ciężarowych oraz ciągników” — mówi Bart Bosmans, członek zarządu firmy DAF odpowiedzialny za marketing i sprzedaż. „Nowe podwozia można zamówić bezpośrednio u dealerów DAF, łącznie z wszelkimi potrzebnymi regulacjami. Wszystko w ramach naszej polityki DAF Transport Efficiency”.






