sobota, 16 sierpnia, 2025
Strona głównaAktualnościElektryczne Mercedesy dla Amazona

Elektryczne Mercedesy dla Amazona

Elektryczne Mercedesy trafią do sieci dostaw firmy Amazon. W sumie partnerzy dostawczy dostaną niemal 5000 samochodów. Będą to głównie eSprintery, choć pojawią się także eVito. Pojazdy trafią do 5 europejskich państw, z czego ponad połowa do Niemiec.

Już w 2020 roku Amazon włączył do swojej sieci dostawczej ponad 1800 w pełni elektrycznych pojazdów eVito i eSprinter. Teraz, w nadchodzących miesiącach, dołączy do nich niemal 5000 egzemplarzy najnowszych wersji tych modeli. Zostaną one przekazane partnerom dostawczym Amazon. Jest to największe jednorazowe zamówienie pojazdów elektrycznych Mercedes-Benz. Amazon szacuje, że za pomocą eVito i eSprinterów kurierzy będą dostarczać ponad 200 milionów paczek rocznie.

Pionierska branża kurierska

„Branża kurierska po raz kolejny okazuje się motorem rozwoju elektromobilności. Nasze modele eVito i eSprinter są idealnie dopasowane do potrzeb klientów komercyjnych pod względem wydajności i zasięgu. Udowadniają, że lokalnie bezemisyjna jazda, imponujące osiągi, komfort i niskie koszty eksploatacji mogą iść w parze” – powiedział Sagree Sardien, dyrektor sprzedaży i marketingu Mercedes-Benz Vans

„Od rowerów elektrycznych, przez pojazdy dostawcze, aż po ciężarówki i infrastrukturę – jesteśmy na dobrej drodze do transformacji naszej sieci transportowej. Z niecierpliwością czekamy na dalszą współpracę z Mercedes-Benz, aby przyspieszyć elektryfikację i dekarbonizację dostaw w całej Europie” – powiedziała Neil Emery, dyrektor ds. globalnej floty i produktów, Amazon

Mercedes-Benz Vans i Amazon od kilku lat ściśle współpracują w dziedzinie elektromobilności. W 2020 roku Mercedes-Benz dołączył do inicjatywy ochrony klimatu „The Climate Pledge”, założonej przez Amazon i Global Optimism.

Elektryczne Mercedesy nie tylko dla kurierów

Dzięki eVito i eSprinterowi Mercedes-Benz Vans odgrywa kluczową rolę w lokalnym, bezemisyjnym transporcie towarowym. Umiejscowienie baterii w podwoziu pojazdu zapewnia pełną przestrzeń ładunkową, tak jak w przypadku wersji spalinowych. Ma to szczególne znaczenie dla firm dostawczych. System multimedialny MBUX jest dostępny standardowo w obu modelach i stanowi podstawę dla cyfrowej łączności oraz dodatkowych usług cyfrowych. Takich jak automatyczne planowanie postojów na ładowanie w nawigacji z funkcją Electric Intelligence oraz zintegrowana usługa ładowania Mercedes-Benz MB.CHARGE Public. Ponadto systemy bezpieczeństwa i wspomagania w obu modelach wyposażono w nowe i ulepszone funkcje, z których wiele wchodzi w skład standardowego wyposażenia, znacznie zwiększając komfort kierowców.

eVito i eSprinter

Pojazdy eVito dla firmy Amazon zostały wyprodukowane w zakładzie Mercedes-Benz w Vitorii, w Hiszpanii. Mercedes eVito najlepiej sprawdza się w środowisku miejskim. W wersji Furgon idealnie nadaje się do lokalnego, bezemisyjnego transportu na ostatnim odcinku dostawy. Furgon eVito jest dostępny z bateriami o pojemności 90 kWh lub 60 kWh. W połączeniu z silnikiem elektrycznym o mocy szczytowej 150 lub 85 kW spełnia indywidualne potrzeby klientów komercyjnych. Jego zasięg wynosi do 480 kilometrów (WLTP). Oprócz wersji Furgon, eVito dostępny jest także w wersji pasażerskiej jako eVito Tourer.

Trzy czynniki: wydajność, zasięg i pojemność ładunkowa czynią obecnego eSprintera wszechstronnym pojazdem użytkowym. Jest on dostępny w dwóch długościach oraz z trzema różnymi pojemnościami akumulatorów, oferując zasięg do 484 kilometrów (WLTP). Dzięki przestrzeni ładunkowej do 14 m³ i dopuszczalnej masie całkowitej do 4,25 tony, eSprinter oferuje dużą praktyczność. Pojazdy dla partnerów dostawczych Amazon zostały wyprodukowane w zakładzie Mercedes-Benz w Düsseldorfie. Dodatkowo wyposażono je przez certyfikowaną firmę zabudowującą w regały do organizacji paczek oraz przegrodę z przesuwanymi drzwiami do kabiny kierowcy.

Poprzedni artykuł
Następny artykuł
Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź