Podczas dynamicznej premiery Renault 4 E-Tech electric, która miała miejsce we we Wrocławiu, pokazano prototypowe Twingo E‑Tech electric. Ostateczna wersja tego samochodu ma trafić na rynek w 2026 r. i niewiele się różnić od pierwowzoru.
To kolejne auto, które ma nawiązywać do korzeni. Tablica rozdzielcza prototypowego Twingo jest lekka i podwieszana. Przed kierowcą jest cyfrowy kokpit o przekątnej 7 cali, a obok 10-calowy ekran multimedimediów. W konsoli środkowej są trzy pokrętła sterowania klimatyzacją oraz umieszczony w przezroczystej kapsule czerwony przycisk świateł awaryjnych, który nawiązuje do pierwszej wersji Twingo.

Mały, ale pojemny
Miejsce na torby i przedmioty osobiste wygospodarowano pod tablicą rozdzielczą i pomiędzy przednimi fotelami. Dostępna jest też płaska przestrzeń, gdzie można odłożyć książkę, telefon lub okulary przeciwsłoneczne.
Również tapicerka nawiązuje do przeszłości. Podłogę samochodu wyłożono barwionym korkiem, który jest odporny i trwały. Tylną kanapę można przesuwać i składać w układzie 50/50. Dzięki temu można w zależności od potrzeb powiększyć miejsce dla pasażerów lub na bagaże.
Prototypowe Twingo E‑Tech electric wyposażono w duży zaokrąglony szklany dach, dzięki czemu wnętrze wydaje się bardziej przestronne.

Pomysłowe gadżety w Renault Twingo
Magnetyczna powierzchnia na przednim zagłówku umożliwia pasażerowi z tyłu przymocowanie telefonu. Elastyczna taśma pełni rolę kieszeni w oparciu fotela, w której można umieścić butelkę z wodą. Pokrętło do regulacji oparcia fotela, inspirowane kółkami deskorolki, nawiązuje do kultury miejskiej, z której wywodzi się Twingo.
Co ciekawe, projektanci pozostawili wiadomości przyszłym pasażerom samochodu. Umieszczono je w różnych miejscach kabiny. Pełne humoru i pomysłowe napisy wprawią wszystkich w dobry nastrój.
Zaokrąglone kształty nadwozia i nowoczesne detale podkreślają figlarny charakter prototypowego Twingo. Trójwymiarowe światła w technologii LED ożywiają samochód.
Prototypowy show car Twingo E‑Tech electric zbudowano na platformie AmpR Small. Firma Ampere opracowała ten samochód w ciągu zaledwie dwóch lat. Renault planuje produkować podstawową wersję w Europie. Nowe Twingo ma kosztować mniej niż 20 tys. euro.



























