Transport produktów mrożonych ma się dobrze. Tak wynika z danych Frigo Logistics, operatora logistycznego dla produktów wymagających kontrolowanej temperatury. W okresie marzec-kwiecień operator odnotował 18-procentowy wzrost wolumenów mrożonek w porównaniu do analogicznego okresu z 2024 roku. Pokrywa się to z utrzymującym się popytem konsumentów na tego typu produkty.
Najwyższe wzrosty wolumenów Frigo Logistics odnotowało w segmencie pieczywa i lodów. Przełożenie na to miało dynamicznie rozszerzane portfolio przez dotychczasowych klientów oraz nawiązanie nowych relacji biznesowych.
– Systematycznie rozwijamy nasze współprace z dotychczasowymi klientami o nowe działania i nawiązujemy relacje z nowymi podmiotami. Obecnie obsługujemy na wyłączność 6 sieci handlowych funkcjonujących na polskim rynku, które stale rozszerzają portfolio asortymentu o nowe produkty. Dzięki rozbudowie magazynu-mroźni w Żninie oraz budowie nowego centrum dystrybucyjnego w Nowym Dworze Mazowieckim, mogliśmy znacząco zwiększyć nasze możliwości operacyjne. W związku ze wzrostem popytu tym podjęliśmy decyzję o rozbudowie naszego magazynu-mroźni w Radomsku o 16 000 miejsc paletowych –mówi Kris Verbruggen, prezes zarządu Frigo Logistics.

Transport produktów mrożonych rośnie w siłę
Rosnące wolumeny w sektorze logistyki mrożonek wynikają m.in. z utrzymującego się trendu na tego rodzaju produkty. Według danych opublikowanych w 2024 r. przez firmę badawczą YouGov, artykuły mrożone kupuje regularnie 98% gospodarstw domowych. Uśredniając, mówimy o około 23 kg rocznie. Do kategorii produktów notujących najwyższe wzrosty w okresie objętym badaniem (wrzesień 2023 – wrzesień 2024) zaliczono mrożone owoce, warzywa, a także produkty mączne i ziemniaczane.
Kris Verbruggen mówi, że wzrost popularności na produkty mrożone jest związany z nawykami żywieniowymi i zakupowymi konsumentów. Ma też związek z rozwojem kanałów sprzedaży produktów spożywczych. Trzeba pamiętać, że produkty mrożone to nie tylko lody lub owoce. To także szeroka gama dań gotowych oraz produktów takich jak mrożone pieczywo. Zyskuje ono na znaczeniu szczególnie w dużych sieciach handlowych i w sektorze HoReCa. Odpowiednio mrożone artykuły spożywcze zachowują swoje wartości odżywcze i walory smakowe, a ich przydatność do spożycia zostaje dzięki temu procesowi znacznie wydłużona.