Rohlig SUUS Logistics to największy polski operator logistyczny. Operator uruchomił właśnie drugi skład celny w Szczecinie. Inwestycja pozwala na zwiększenie możliwości SUUSa w obsłudze towarów eksportowanych i importowanych. Zarówno dla firm działających na rynku polskim, jak i w Skandynawii czy Europie Zachodniej.
Skład celny to m.in możliwość przesunięcia terminu płatności ceł i podatków do chwili wprowadzenia produktów na rynek.Nowy skład uruchomiono w szczecińskim oddziale SUUSa przy ul. Lubczyńskiej 22A. Działa tam także magazyn czasowego składowania oraz miejsce uznane. Taki sam zakres usług celnych operator świadczy również w swojej drugiej lokalizacji w Szczecinie, przy ul. Kablowej 1.
Rohlin SUUS Logistics o korzyściach
– Jakie są korzyści składu celnego? Towary mogą być tam przechowywane bezterminowo, co umożliwia efektywne zarządzanie stanem magazynowym oraz płynnością finansową, m.in. poprzez odroczenie płatności ceł, podatków akcyzowych i VAT do momentu wprowadzenia produktów do sprzedaży – tłumaczy Mirosław Kłósek, dyrektor produktu niestandardowego, Rohlig SUUS Logistics.
Przy procedurze reeksportu magazynowanie towarów w składzie celnym umożliwia również uniknięcie opłat celnych i podatkowych. Pozwala też na przeprowadzenie działań naprawczych, na przykład w sytuacji, gdy urząd celny zatrzyma towar. W składzie celnym można także uzupełnić przechowywany towar o niezbędne oznaczenia czy instrukcje, a także wykonać usługi VAS, takie jak co-packing, banderolowanie czy etykietowanie.
Rohlig SUUS Logistics zwiększa możliwości
Drugi skład celny w Szczecinie jest jednocześnie dwunastym w kraju. Mirosław Kłósek dodaje, że zwiększenie zdolności operacyjnych w tym obszarze umożliwia jeszcze efektywniejsze wsparcie klientów w ich międzynarodowej, pozaunijnej działalności. Jest to istotne zarówno dla podmiotów, które dopiero rozpoczynają swoje operacje zagraniczne, jak i dla tych, którzy zwiększają skalę eksportu i importu. Jeden operator zarządzający całym łańcuchem dostaw – od transportu, przez obsługę celną, po magazynowanie. To oszczędność czasu i kosztów.
SUUS posiada w Polsce także 12 magazynów czasowego składowania, 14 agencji celnych oraz ponad 60 miejsc uznanych. Operator dokonuje rocznie 200 000 odpraw celnych przesyłek drogowych, morskich, lotniczych i kolejowych.
Szczecin międzynarodowym hubem logistycznym
– Obserwujemy proces dynamicznego rozwoju Pomorza Zachodniego jako ważnego europejskiego hubu logistycznego. Wpływa na to strategiczna lokalizacja geograficzna, pozwalająca na efektywną obsługę Polski, Skandynawii czy Niemiec oraz nowoczesna infrastruktura drogowa, a także rozwój portu w Świnoujściu, który może obsługiwać potoki towarów z całego świata – wyjaśnia Marcin Grzelak, dyrektor regionalny w Rohlig SUUS Logistics.
Marcin Grzelak zauważa, że region przyciąga zagraniczne inwestycje. Lokalne firmy coraz odważniej angażują się na arenie międzynarodowej, eksportując i importując towary. Wraz z tym rośnie zapotrzebowanie na kompleksową logistykę. Chodzi o zarządzanie importem surowców czy komponentów, magazynowanie, dystrybucję wyrobów gotowych, a także obsługę celną.
Poza wspomnianym obszarem celnym SUUS w regionie zapewnia kompleksowe rozwiązania z obszaru logistyki magazynowej. Są w tym usługi dodane (np. co-packing), przeładunki, konsolidacje kontenerów oraz transport – drogowy, morski, kolejowy, lotniczy czy intermodalny. W swoich operacjach stawia na automatyzację, m.in. prowadząc procesy oparte o nowoczesne regały windowe. Sumarycznie firma zarządza ponad 12 000 m² powierzchni operacyjnej w swoich centrach logistycznych w województwie zachodniopomorskim. Wyróżnikiem operatora są również codzienne drobnicowe połączenia drogowe ze Szwecją i Norwegią, obsługiwane przez lokalny oddział.