czwartek, 13 marca, 2025
Strona głównaAktualnościSchmitz Cargobull i Van Hool razem na targach Bauma

Schmitz Cargobull i Van Hool razem na targach Bauma

Schmitz Cargobull przygotował na zbliżające się targi Baumua wspólną ekspozycję z firmą Van Hool.

Bauma odbędzie się w Monachium od 7 do 13 kwietnia 2025 roku. Schmitz Cargobull będzie na targach eksponował wywrotki, a obok nich produkty belgijskiej firmy Van Hool. Przypomnijmy, że od maja 2024 roku naczepowa część Van Hoola należy do południowoafrykańskiej firmy GRW, w której udziały ma Schmitz.

Produkt Roku

Schmitz zaprezentuje na Baumie pojazdy i zabudowy samowyładowcze. Van Hool skoncentruje się na silosach i cysternach. Wśród eksponowanych pojazdów najbardziej uniwersalna jest naczepa wywrotka stalowa S.KI Solid SL 7.2. Jest to najlepiej sprzedający się pojazd w gamie wywrotek Schmitz Cargobull. Skrzynia naczepy jest wykonana z odpornej na zużycie, drobnoziarnistej stali. Proponowana jest w wersjach o objętości od 22 do 32 m3. W 2024 roku wywrotka S.KI Solid została wybrana „Produktem Roku” przez czytelników specjalistycznego magazynu „Baugewerbe”, a gama S.KI zdobyła tytuł „Najlepszej marki” w nagrodach przyznanych przez czytelników czasopism branżowych „Fernfahrer” i „trans aktuell”.

Nabywcom, którym zależy na czasie, producent proponuje specyfikację Express. Wybierając ją można odebrać gotową naczepę już po siedmiu dniach roboczych. Dzięki temu klienci stojący przed perspektywą realizacji pilnych zleceń nie muszą inwestować w pojazdy używane lub poszukiwać innych możliwości wykonania pracy. Krótki czas dostawy nie oznacza, że pojazdu nie można dopasować do własnych potrzeb. Dostępne są liczne opcje, w tym lakierowanie w barwach wybranych przez klienta.

Lekko z izolacją

Schmitz Cargobull S.KI proponuje również lekki wariant Light, który pomimo niskiej masy własnej jest równie trwały i niezawodny jak pozostałe naczepy w gamie S.KI. Doskonale nadaje się do transportu ładunków takich jak piasek i żwir, a po przystosowaniu również gruzu i odłamków skał.

Do transportu asfaltu przeznaczona jest naczepa wywrotka S.KI Light w odmianie z izolacją termiczną i cyfrowym systemem ważenia ładunku. Naczepa z izolowaną skrznią aluminiową spełnia wymagania normy DIN 70001 odnośnie własności izolacyjnych. Jednocześnie dzięki stosunkowo niskiej masie własnej oferuje wysoką ładowność. Najlżejszy wariant ma masę własną zaledwie 5,1 t. Wszystkie izolowane skrzynie wywrotek Schmitz Cargobull mają dwa łatwo dostępne otwory inspekcyjne w ścianach bocznych. Umożliwiają one bezpieczne, ręczne mierzenie temperatury ładunku z poziomu jezdni. Naczepy z izolowaną skrzynią mają pojemność 23–28 m³. Pojazd jest przystosowany do współpracy z rozściełaczem asfaltu.

Aby zapobiec przeciążeniu i zapewnić optymalne wypełnienie ładowni, Schmitz Cargobull oferuje opcjonalny cyfrowy system ważenia. Dzięki temu kierowca może sprawdzić i udokumentować, jaki ładunek ma naczepa. Nie ma potrzeby podjeżdżać na wagę, co oszczędza czas. System można obsługiwać za pomocą aplikacji beSmart używając smartfona lub tabletu. Dane dotyczące masy ładunku są od razu widoczne dla kierowcy i przesyłane do portalu TrailerConnect, gdzie sa archiwizowane.

Trzy tryby

Na targach będzie można również zobaczyć naczepę S.KI Solid z hydraulicznie sterowaną tylną klapą. Skrzynia wersji Solid może mieć objętość 21–36 m³. Pojazd równoważy stosunkowo niską masę z wytrzymałością i wysoką ładownością. Jego ważną zaletą jest hydraulicznie sterowana tylna klapa.

Klapa hydrauliczna może być stosowana w pojadach przewożących różnego typu ładunki, ale jest szczególnie polecana do materiałów o dużej granulacji. Ma trzy tryby działania, które użytkownik wybiera odpowiednio do aktualnych potrzeb. W pierwszym przypadku pozostaje zamknięta podczas wywrotu. W drugim uchyla się pod naciskiem ładunku, a w trzecim unosi się hydraulicznie w chwili rozpoczęcia opróżniania skrzyni, aby maksymalnie powiększyć otwór, przez który wysypuje się ładunek.

Naczepa jest dostępna z podwoziem standardowym lub lekkim Extra Light. Opcjonalna ocynkowana rama jest szczególnie solidna i trwała oraz objęta 10-letnią gwarancją na przerdzewienie. Do opcji należy również system ostrzegający akustycznie i wizualnie o nadmiernym kącie przechyłu bocznego, grożącym wywróceniem zestawu.

Van Hool po raz pierwszy

Po raz pierwszy na stoisku firmy Schmitz Cargobull na Baumie zagoszczą naczepy Van Hoola, którego będzie reprezentować spółka GRW Industrial Vehicles BV.

Pierwszy z nich to naczepa podkontenerowa przystosowana do transportu kontenerów 20-stopowych, wyposażona w siłownik umożliwiający ich przechylenie i rozładunek. Pojazd jest wykonany z materiałów o wysokiej wytrzymałości i wyposażony w zaawansowany mechanizm wywrotu zapewniający płynną i bezpieczną pracę. Układem hydraulicznym odpowiedzialnym za unoszenie kontenera można wygodnie sterować z panelu w przedniej części naczepy. Ramę chroni powłoka lakiernicza zapewniająca wysoką odporność na korozję. Na życzenie pojazd może być dostosowany do wymogów ADR.

Na ekspozycji naczepa Van Hool wystąpi z kontenerem Schmitz Cargobull W.KI o objętości 21 m³ przeznaczonym do ładunków luzem

Drugim pojazdem będzie Van Hool cysterna bitumiczna. Wykonana z wytrzymałej, odpornej na zmienne temperatury stali jest wyposażona w skuteczną izolację termiczną. Zapewnia ładunkowi dobre warunki nawet w ekstremalnych warunkach temperaturowych. Cysterny te są oferowane w kilku wersjach różniących się pojemnością. Mogą być wyposażone w wydajny układ ogrzewania, utrzymujący ładunke w stanie płynnym i ograniczający straty. Dzięki wzmocnionej konstrukcji ze stali nierdzewnej naczepy Van Hool spełniają rygorystyczne normy bezpieczeństwa. Ponadto są wyposażone w najnowocześniejsze systemy monitorowania. Cysterny te są praktycznym rozwiązaniem m.in. dla przemysłu, drogownictwa i producentów asfaltu.

Schmitz Cargobull: telematyka w standardzie

Schmitz Cargobull wyposaża standardowo wszystkie naczepy wywrotki S.KI w system telematyczny TrailerConnect. System ten zwiększa bezpieczeństwo i wydajność pracy. Można go indywidualnie konfigurować zgodnie z wymaganiami klienta.

Oprócz standardowych funkcji, w tym GPS, zarządzania flotą, przesyłania danych i systemu monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS), dostępne są liczne opcje. Należy do nich pokładowy system ważenia ładunku i wskaźnik zużycia klocków hamulcowych.

W przypadku nieprawidłowości komunikaty alarmowe są wysyłane e-mailem, SMS-em lub powiadomieniem w aplikacji beSmart dla kierowców lub w aplikacji beUpToDate dla menedżerów flot i dyspozytorów. Aplikacja TrailerConnect beUpToDate oferuje również przegląd w czasie rzeczywistym najważniejszych danych floty i pokazuje lokalizację przyczep w portalu telematycznym na mapie opartej na Google Maps.

Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź