Program NaszEauto obejmuje prawie 100 modeli samochodów elektrycznych. Dofinansowanie na jakie możemy liczyć wynosi nawet 40 000 zł. Oznacza to, że za Volkswagena ID.7 zapłacimy ok. 147 000 zł zamiast 187 000 zł, za Teslę Model Y ok. 175 000 zł zamiast 215 000, a za Hyundaia Inster niecałe 64 000 zamiast 104 000 zł.
Dzięki nowemu programowi dopłat wiele modeli EV jest dostępnych w podobnych lub nawet niższych cenach niż porównywalne samochody spalinowe. Po dotacji za rodzinnego Volkswagena ID.7 zapłacimy 146 000 zł. Ceny katalogowe spalinowego Passata rozpoczynają się od 171 000 zł. Kompaktowa Skoda Elroq po dofinansowaniu rozpoczyna się od 110 000 zł, czyli mniej niż jej konwencjonalny odpowiednik – model Karoq (ceny od 125 000 zł). Aby kupić „elektryka” w tak atrakcyjnej cenie, trzeba jednak otrzymać dopłatę w maksymalnej wysokości (40 000 zł), uwzględniającą premię za złomowanie starego pojazdu oraz za osiągnięcie rocznego dochodu nie większego niż 135 000 zł. Ta ostatnia premia nie dotyczy jednoosobowych działalności gospodarczych.
Program NaszEauto z pomocnym kalkulatorem
– Program jest wielowariantowy i wyliczenie wysokości dotacji może sprawiać trudności potencjalnym zainteresowanym. Dlatego EV Klub Polska uruchomił kalkulator, dzięki któremu każdy może obliczyć dokładną kwotę dopłaty z uwzględnieniem dodatkowych premii lub przy ich braku. Wybór konkretnego „elektryka” ułatwi dostępny na stronie elektromobilni.pl katalog EV, gdzie można szybko sprawdzić ceny i dane techniczne wszystkich modeli samochodów elektrycznych w polskiej ofercie – mówi Łukasz Lewandowski, prezes Fundacji EV Klub Polska.





Aby obliczyć, ile zapłacimy za zakup, leasing lub wynajem samochodu elektrycznego i jaka będzie wysokość dopłaty, wystarczy na stronie elektromobilni.pl wykonać kilka prostych kroków.
W pierwszej kolejności wpisujemy cenę oraz markę i model interesującego nas pojazdu. Następnie trzeba określić, kto będzie odbiorcą wsparcia (tj. do której kategorii beneficjentów należy). W kolejnym kroku należy wpisać, czy zamierzamy skorzystać z premii za dochód lub za zezłomowanie pojazdu spalinowego. W dalszej kolejności kalkulator ustali automatycznie, jaka będzie suma dofinansowania i cena końcowa dotowanego samochodu elektrycznego.
Cały proces zajmuje zaledwie kilkanaście sekund – mówi Maciej Gis, koordynator kampanii elektromobilni.pl.
Prawie 100 pojazdów
Dofinansowanie z programu „NaszEauto” obejmie osobowe samochody elektryczne (kategorii M1). Obecnie do dopłat kwalifikuje się niemal 100 modeli BEV dostępnych na polskim rynku. Dotacje mogą otrzymać osoby fizyczne oraz jednoosobowe działalności gospodarcze planujące zakup, leasing lub wynajem pojazdu elektrycznego. Maksymalna cena dofinansowanego samochodu to 225 000 zł netto (276 750 zł brutto). Podstawowa kwota dopłaty dla osób fizycznych kupujących auto wynosi 18 750 zł. Do tego 10 000 zł premii za złomowanie oraz 11 250 zł za nieprzekroczenie rocznego dochodu. W przypadku osób fizycznych leasingujących lub wynajmujących pojazd albo kupujących go z Kartą Dużej Rodziny podstawa przy zakupie wzrasta do 30 000 zł. Tu wysokość obu premii to po 5000 zł. Jednoosobowe działalności gospodarcze (zarówno kupujące, jak i leasingujące/wynajmujące samochód) mogą liczyć na 30 000 dotacji podstawowej oraz 10 000 dodatkowej premii za zezłomowanie.