W 2024 roku sprzedaż samochodów osobowych Renault w Polsce wzrosła o 18,7%. Więcej też trafiło aut tej marki do klienta indywidualnego oraz zwiększył się wolumen aut elektrycznych, które stanowiły 21% sprzedaży. Cały czas Renault jest liderem sprzedaży pojazdów dostawczych, ze swoim bestsellerem Masterem na czele.
– To był bardzo dobry rok dla Grupy Renault i bardzo dobry dla marki Renault. Nasz sukces mierzymy oczywiście wolumenem sprzedaży. Bardzo się cieszymy, że marka Renault kolejny rok z rzędu jest numerem jeden globalnie wśród marek francuskich. Cieszy nas również, że globalna sprzedaż nam urosła. Renault dostarczyło w zeszłym roku niemal 1,6 mln samochodów i zanotowaliśmy prawie dwuprocentowy wzrost globalnej sprzedaży. Co ważne, jest to wzrost zarówno w samochodach osobowych, jak i w bardzo ważnym dla nas biznesie, czyli samochodach dostawczych – podkreśla Rafał Grzanecki, dyrektor marketingu Renault EAST. – Również na rynku europejskim mamy sukcesy. Dostarczyliśmy ponad milion samochodów, co oznacza wzrost na poziomie 3,3%. Renault Clio było drugim najczęściej wybieranym samochodem w Europie w roku 2024. Cały czas też utrzymujemy pozycję lidera w pojazdach dostawczych.

Wśród europejskich rynków Polska zajmuje 12. miejsce pod względem sprzedaży samochodów Renault.
5. pozycja w Polsce
W ubiegłym roku Renault sprzedało w Polsce łącznie 34 748 samochodów osobowych i dostawczych. Oznacza to wzrost o 9,8% w porównaniu z rokiem 2023. Daje to Renault piątą pozycję na rynku. W segmencie aut osobowych Renault zakończyło ubiegły rok na 9. miejscu, ze sprzedażą 21 629 samochodów. To o 18,7% więcej w porównaniu z rokiem 2023.

Natomiast w segmencie lekkich samochodów dostawczych Renault pozostaje numerem 1 na polskim rynku od 5 lat. Utrzymuje też pozycję lidera w samochodach zabudowywanych 17. rok z rzędu. Dostarczono na nasz rynek 13 061 pojazdów dostawczych tej marki, czyli o 2,4% mniej niż przed rokiem.
– Cieszy nas wzrost udziału samochodów zelektryfikowanych E-Tech w ogólnej sprzedaży, a przede wszystkim wzrost sprzedaży naszych modeli klientom indywidualnym. Kolejny rok jesteśmy również marką numer jeden w samochodach dostawczych w Polsce, a Master z nagrodą Van of the Year jest numerem jeden w swoim segmencie. W tym roku będziemy kontynuować rozpoczęte projekty i budować naszą pozycję na rynku, łącząc nowoczesne technologie z wysoką jakością. Będziemy wprowadzać nowe modele, takie jak Renault 5 (Car of the Year 2025) czy Renault 4 – podkreśla Tomasz Mróz, dyrektor wykonawczy Grupy Renault w Polsce i krajach bałtyckich.
Więcej hybryd i klientów indywidualnych
W 2024 roku Renault wprowadziło na rynek sześć nowych modeli: Espace E-Tech full hybrid, Scenic E-Tech electric (Car of the Year 2024), Captur E-Tech full hybrid, Symbioz E-Tech full hybrid, Master oraz Rafale. W ten sposób umacniło swoją ofertę w kluczowych segmentach. Marka odnotowała spory wzrost sprzedaży do klienta indywidualnego, na poziomie 62,6%. To największy procentowy wzrost sprzedaży w pierwszej dziesiątce marek. Wzrósł też udział samochodów hybrydowych do 15,2%, co oznacza ponad 30% więcej niż przed rokiem (3298 sztuk).
Najchętniej klienci decydowali się na Captura. Zarejestrowano 6294 szt. tego modelu, co oznacza wzrost sprzedaży na poziomie 83,9%. 12,5% stanowiły wersje hybrydowe. Captur zajął czwarte miejsce w segmencie B-SUV. Chętniej też ten model wybierali klienci indywidualni. Trafiło do nich 4255 szt., co stanowi wzrost na poziomie 116,5%.https://youtu.be/g4K-KSGC9Ec
O 16,2% wzrosły wolumeny w segmencie C-SUV: 5028, gdzie francuska marka oferuje Australa, Arkanę, Scenica. Tu dużym powodzeniem cieszyły się wersje hybrydowe. Sukces to też pierwsze miejsce w segmencie minibusów, na którym uplasował się Renault Trafic.
Lider od 5 lat
Renault utrzymuje pozycję lidera w Polsce na rynku pojazdów dostawczych już piąty rok z rzędu z udziałem rynkowym na poziomie 19,4%. Natomiast siódmy rok z rzędu Master pozostaje numerem 1 w segmencie najcięższych dostawczaków. Trafic znalazł się na drugim miejscu w segmencie średnich pojazdów dostawczych, a Express i Kangoo są na drugiej pozycji w segmencie małych aut dostawczych.
Od 16 lat Renault pozostaje liderem rynku samochodów modyfikowanych. Stanowią one połowę sprzedaży pojazdów dostawczych Renault. Największy udział w sprzedaży zabudów mają pojazdy z zabudową typu skrzynia z plandeką, samochody do przewozu osób z niepełnosprawnością oraz różnego rodzaju kontenery (w tym izotermiczne i chłodnicze), skrzynie otwarte i wywrotki. Cały czas, bo aż 50% stanowią pojazdy wykorzystywane w ruchu międzynarodowym.
Biorąc pod uwagę segment samochodów osobowych i dostawczych łącznie, Renault było pierwszym wyborem wśród marek francuskich na rynku polskim.
– Jestem w motoryzacji przeszło 20 lat i takiego roku nie pamiętam. Wprowadziliśmy na polski rynek sześć samochodów. Bardzo nas cieszy, że dwa z nich zdobyły najważniejsze nagrody, jakie mogą zdobyć samochody w branży. Scenic został samochodem roku 2024, a Master dostawczym samochodem roku 2025. I ta dobra passa trwa. W tym roku tytuł Car of the Year 2025 trafił do Renault 5 – podkreśla Rafał Grzanecki.
W 2024 r. Renault wprowadziło tzw. gwarancję odnawialną na samochody osobowe i dostawcze. Można ją aktywować wielokrotnie aż do 7 lat lub 150 000 km przebiegu, pod warunkiem regularnych przeglądów w autoryzowanych serwisach Renault. Zainaugurowano też usługę Mobilize Shere, czyli wynajem pojazdów zastępczych za pośrednictwem aplikacji oraz Renew, czyli regenerację pojazdów używanych.
Ambitne cele
W tym roku Renault chce m.in. na nasz rynek wprowadzić nagrodzone tytułem Car of the Year 2025 R 5 E-Tech electric, a następnie Renault 4 oraz elektrycznego Mastera.
– Przygotowujemy się intensywnie do wprowadzenie nowego Mastera E-Tech na rynek. To będzie mocne wejście. Przede wszystkim chcemy zaproponować samochody zabudowane na tej bazie. Wierzymy, że jesteśmy w stanie stworzyć ten rynek w Polsce, dlatego że on praktycznie nie istnieje. To szczególnie dobre rozwiązanie w miastach, gdzie zaczynają powstawać strefy ograniczonego ruchu samochodów spalinowych czy wysokoemisyjnych – zaznacza Tomasz Mróz. – Sprzedaż samochodów dostawczych z napędem elektrycznym całej naszej gamy, to jest przede wszystkim strategia na rok 2025. Nie jest to tylko kwestia samego produktu, ale całej infrastruktury, w tym floty samochodów demonstracyjnych i zastępczych. Do tematu podchodzimy bardzo serio. Chcemy nie tylko sprzedawać dostawcze pojazdy elektryczne, ale również dalej współpracować z klientem. Na sukces we flotach składa się nie tylko sam produkt, ale również oferta finansowania i opieka posprzedażna, infrastruktura oraz organizacja pracy dealerów. Chodzi o to, żeby samochód jeździł, żeby był narzędziem pracy i nie generował kłopotów.

W tym roku Renault chce zdobyć 60% udział w sprzedaży wśród klientów indywidualnych, zwiększyć sprzedaż i poprawić wynik w rankingu rejestracji w Polsce. Planowany jest czterokrotny wzrost sprzedaży samochodów elektrycznych i dwukrotny hybryd oraz zwiększenie sprzedaży w segmencie C/D/ i utrzymanie pierwszej pozycji na rynku samochodów dostawczych.
– Nasze cele na 2025 r. w zakresie zwiększenia sprzedaży aut elektrycznych i hybrydowych moim zdaniem są na wyciągnięcie ręki. Jesteśmy do tego gotowi, ale też widzimy duże zainteresowanie na rynku, szczególnie w przypadku samochodów z napędami hybrydowymi – mówi Karolina Wetoszka, marketing manager Grupy Renault w Polsce i Krajach Bałtyckich.