Nowa generacja naczep Krone Box Liner wykorzystuje wielofunkcyjny system modułowy, który umożliwia transport wszystkich rodzajów kontenerów morskich.
Łącznie dostępnych jest sześć podstawowych wersji naczep, dostosowanych do różnych wymagań: Box Liner TU40, TU45, TU50, TU55, TU70 i TU75. Cyfra „5” na końcu oznacza wersję z przednim wysuwem.
Dużo możliwości Krone Box Liner
Naczepę Krone Box Liner TU40 zastosowano do przewozu kontenerów 40-stopowych i dwóch 20-stopowych. Także pojedynczego 20-stopowego w tylnej części pojazdu. 20-stopowe tank-kontenery lub nadwozia wymienne można transportować w środkowej części ramy. Rozstaw osi zoptymalizowany pod kątem zastosowania dwuosiowego ciągnika siodłowego. Naczepa podkontenerowa TU45 ma przedni wysuw, dzięki czemu może również przewozić kontenery 45-stopowe z długim tunelem.
TU50 ma dłuższy rozstaw osi, co daje możliwość przewożenia kontenerów 45′ o wymiarze B wynoszącym 12 775 mm, niezależnie od długości tunelu. Model ten zaprojektowano również z przednim wysuwem. Dzięki temu może transportować kontenery 45′ z długim tunelem i wymiarami B wynoszącymi 12 000 i 12 150 mm.

Naczepa TU70 ma cztery różne rozstawy osi. Dzięki temu po złożeniu może transportować kontenery 20′ ustawione z tyłu celem zapewnienia optymalnego nacisku na siodło. Ponadto można wybrać bardzo krótki rozstaw osi do transportu ciężkich kontenerów 40′, a także kontenerów 45′. Jeszcze bardziej elastyczny Box Liner TU75 z przednim wysuwem, przystosowany do prawie wszystkich typów kontenerów. Również tych do 45′ z długim tunelem i wymiarami B wynoszącymi 12 000 i 12 150 mm.
Trakcyjna oś z tyłu w standardzie
Wszystkie naczepy Krone Box Liner nowej generacji mają centralną ramę rurową z wysokogatunkowej stali. Dzięki temu łączą niską masę własną z wysoką wytrzymałością. W rezultacie, np. Box Liner TU40 ma masę własną poniżej 4,5 tony.
Wszystkie naczepy Krone Box Liner nowej generacji frma standardowo wyposażona w ostatnią oś maksymalnie przesuniętą do tyłu. Pozwala to zmaksymalizować możliwą ładowność przy przewozie 20-stopowego kontenera ulokowanego na końcu naczepy i zoptymalizować nacisk na siodło. Rozwiązanie to zapewnia podobny efekt jak w przypadku rozsunięcia przedniej części naczepy możliwego np. w pojazdach typu TU70 i TU75.

Wysuwanie tylnej części ramy nowej generacji naczep Box Liner może być wspomagane przez siłownik pneumatyczny. Krone umieszcza ten sterownik w wysuwnym profilu. Blokowanie wysuwanej części ramy zawsze odbywa się pneumatycznie. Wskaźnik załączenia blokady zapewnia maksymalne bezpieczeństwo pracy. Natomiast tylne światła umieszczone są głęboko w tylnej belce, co chroni je przed uszkodzeniem.
Nowa generacja podwozia gwarantuje wysoką stabilność również w przypadku umieszczenia pośrodku kontenera lub tank-kontenera 20′ o masie
34 t. W ten sposób firma poleca transportowanie nadwozia wymienne.
Nowy TU45 Box Liner jest wszechstronnym pojazdem, łączącym krótki rozstaw osi wynoszący 7470 mm z opcją transportu kontenerów 45′ z długim tunelem. Naczepa ta współpracuje z dwuosiowymi ciągnikami siodłowymi. Gwarantuje też, że nawet przy ciężkich kontenerach 40′ i 45′ nacisk na oś napędową ciągnika nie zostanie przekroczony. Ponadto TU45 może transportować kontenery 45′ z długimi tunelami, przy jednoczesnym zachowaniu dopuszczalnej długości całkowitej zestawu. Zbędne jest zatem posiadanie specjalnego zezwolenia. Krone Box Liner eLTU 45 firma prezentowała na swoim stoisku podczas targów IAA Transportation 2024.