Ford Pro potwierdza swoją pozycję lidera na rynku europejskim. Także zaangażowanie w elektryfikację pojazdów. Na targach IAA Transportation 2024 prezentuje w pełni zelektryfikowaną gamę modeli i usługi.
W prezentowanej gamie pojazdów Ford Pro z napędem elektrycznym i hybrydowym typu plug-in (PHEV) znalazł się kompaktowy model dostawczy E-Transit Courier. Odwiedzający stoisko Ford Pro mogą również zapoznać się z gamą zelektryfikowanych Transitów. To samochody stworzone z myślą o podniesieniu produktywności w firmach. Obejrzymy również bestsellerowy E-Transit w wersji o zwiększonym zasięgu, nowy E Transit Custom oraz najnowszy Transit Connect PHEV. W Hanowerze firma zaplanowała także światową premierę nowego Rangera PHEV.
Ford Pro i najnowsze technologie
Klienci Ford Pro już teraz doświadczają korzyści, płynących z systemów przetwarzających dane. Dane dostarczane w czasie rzeczywistym i usług opartych na skomunikowaniu z siecią. Elementem ekspozycji na stoisku Ford Pro jest swoisty układ nerwowy FORDLiive, podnoszący produktywność flot firmowych. To Centrum Liiv z ekranami ściennymi «power-wall» i Agentami Liive, pomagającymi zdalnie zwiększyć dyspozycyjność pojazdów.
– Każdego dnia Ford Pro udowadnia klientom, że dane gromadzone ze skomunikowanych pojazdów mogą wydłużyć czas pracy pojazdów. Również zwiększyć ich dyspozycyjność, wskazać im odpowiednie dla ich firm zelektryfikowane produkty. A więc pomóc w jak najłatwiejszym przestawieniu się na nowe rozwiązania. Ford Pro, oferujący gamę nagradzanych, bestsellerowych modeli. Stwarza możliwości osiągnięcia zupełnie nowego poziomu produktywności – powiedział Hans Schep, dyrektor generalny Ford Pro na Europę.
Dzięki kompleksowemu odnowieniu przez Ford Pro oferty samochodów dostawczych z rodziny Transita każdy model jest teraz dostępny z napędem elektrycznym. Także hybrydowym plug-in. Goście targów mogą obejrzeć pełną gamę Transitów, w tym kilka modeli debiutujących w Europie.
E-Transit Courier
Wprowadzony na początku 2024 roku nowy kompaktowy Transit Courier ma już wariant w pełni elektryczny. Jest to model E-Transit Courier. Potwierdzona pojemność użytkowa akumulatora sprawia, że elektryczny model dostawczy może przejechać na czystej energii elektrycznej do 300 km. Może też przewieźć do 700 kg ładunku i dysponuje o 25% większą przestrzenią ładunkową. Doładowanie akumulatora w zakresie od 10 do 80% przy użyciu standardowej ładowarki prądu stałego zajmuje około 23 minuty. Produkcja tego modelu rozpocznie się pod koniec 2024 roku, a pierwsze dostawy spodziewane są w roku 2025.
E-Transit
Najlepiej sprzedający się dwutonowy elektryczny samochód dostawczy w Europie. Model ten dysponuje akumulatorem o pojemności 89 kWh. Zasięg wydłużono do 402 km. Natomiast w standardzie znajduje się pompa ciepła i rozwiązania zapewniające szybsze ładowanie. Model skierowany jest do firm, w których samochody pokonują dłuższe trasy lub wymagają większej mocy dla urządzeń pokładowych. Takich jak na przykład agregaty chłodnicze wykorzystywane w dostawach artykułów spożywczych. Produkcja rozpocznie się na początku 2025 roku.
E-Transit Custom
Elektryczna wersja jednotonowego samochodu dostawczego, będącego siłą napędową przedsiębiorstw. Model jest obecnie produkowana w „fabryce przyszłości” Ford Otosan, a pierwsze dostawy do klientów na wybranych rynkach już się rozpoczęły. Trwa również produkcja modelu Transit Custom PHEV, przeznaczonego dla klientów, którym bardziej odpowiada hybrydowy układ napędowy.
Transit Connect PHEV
Najnowsza generacja Transita Connect zadebiutuje a podczas targów w Hanowerze. To Transit Connect PHEV z hybrydowym układem napędowym typu plug-in. Wysoce atrakcyjny w tym segmencie zasięg 118 km, które model może pokonać w trybie czysto elektrycznym. Obniża to znacząco koszty eksploatacji. Klienci mogą wybrać również nowy wariant nadwozia FlexCab, sprawdzający się zarówno podczas transportu załóg, jak i towaru. Model oferuje również opcję ładowanie prądem stałym o mocy do 40 kW. Pozwala to na doładowanie akumulatora w zakresie od 5 do 80% w około 26 minut.
Poza najnowszymi modelami rodziny zelektryfikowanych i skomunikowanych Transitów, podczas IAA Transportation 2024 firma zaprezentowała nowego Rangera PHEV.