środa, 27 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościEQMAX i EQMAX ULTRA – nowe opony Goodyear

EQMAX i EQMAX ULTRA – nowe opony Goodyear

EQMAX i EQMAX ULTRA to najnowsze opony ciężarowe Goodyear klasy premium. Ich twórcy zastosowali w nich materiały ekologiczne oraz zadbali o oszczędność paliwa i wszechstronność. Opony te sprawdzą się zarówno w transporcie długodystansowym, jak i regionalne. Ogumienie zadebiutuje podczas targów IAA Transportation w Hanowerze, które startują 16 września.

Opony Goodyear EQMAX i EQMAX ULTRA będą dostępne dla wszystkich pozycji osi – kierowanej, napędowej i naczepy. Zapewnią kompleksowe rozwiązanie dla różnych konfiguracji pojazdów. W zależności od rozmiaru, są wykonane do 55% z ekologicznych materiałów, jak krzemionka na bazie popiołu z łuski ryżowej (RHA).

Ekologia, oszczędność i wysokie przebiegi

Dzięki nowej mieszance bieżnika z wyższą zawartością krzemionki, opony EQMAX i EQMAX ULTRA zapewniają do 20% dłuższy przebieg oraz do 6% niższe opory toczenia w porównaniu do poprzedniego modelu. Wysoce odporna na ścieranie mieszanka bieżnika z krzemionką została zaprojektowana tak, aby poprawić trwałość, ograniczyć wytwarzanie ciepła i zmniejszyć opory toczenia. Przekłada się to na dłuższy przebieg, wyższą trwałość i większą oszczędność paliwa.

Dodatkowo, nowe mieszanki osnowy z dodatkiem krzemionki, wspierające ulepszenia bieżnika, pomagają obniżyć wytwarzanie ciepła. Prowadzi to do zmniejszenia oporów toczenia i wydłużenia żywotności opon.

Bazując na kluczowych cechach serii, opony Goodyear EQMAX i EQMAX ULTRA na oś napędową oferują lepszą trakcję dzięki kierunkowemu bieżnikowi o dużej głębokości. Nowa gama opon poprawia także trwałość opon na osi kierowanej, minimalizując ryzyko uszkodzeń i nieregularnego zużycia. Model EQMAX T ULTRA zaprojektowano dla naczep. Wprowadzono w nim nowy wzór bieżnika z dodatkowymi lamelami, co poprawia przyczepność i skuteczność hamowania w każdych warunkach pogodowych.

Electric Drive Ready i RFID – z myślą o najnowszych trendach

Opony zostały zaprojektowane z myślą o pojazdach z napędem elektrycznym. Są jednak kompatybilne z różnorodnymi układami napędowymi – od silników spalinowych i gazowych po elektryczne i wodorowe. Stanowią one uniwersalne rozwiązanie dla wszystkich typów pojazdów. Dzięki większej nośności w porównaniu do konwencjonalnych opon tego samego rozmiaru oraz niższym oporom toczenia, modele te pomagają zoptymalizować zasięg pojazdów elektrycznych. Jednocześnie zapewniają solidne osiągi we wszystkich konfiguracjach układu napędowego.

Opony Goodyear EQMAX i EQMAX ULTRA wyposażone są również w znaczniki identyfikacji radiowej (RFID). Te pozwalają na komunikację z sieciami w chmurze na poziomie indywidualnego numeru seryjnego. Umożliwia to sprawne zarządzanie oponami i poprawia efektywność zarządzania flotą.

„Wprowadzenie opon Goodyear EQMAX i EQMAX ULTRA to istotny krok w naszym zaangażowaniu we wspieranie klientów na ich drodze do zrównoważonego rozwoju. Jednocześnie zapewniamy coraz lepsze osiągi naszych produktów.” – powiedział Xavier Fraipont, wiceprezes ds. handlowych w regionie EMEA w Goodyear.

Potrzeby flot są różne

Nowe opony Goodyear będą dostępne dla wszystkich pozycji osi – kierowanej, napędowej i naczepy – zapewniając kompleksowe rozwiązanie dla różnych konfiguracji pojazdów. Dzięki temu floty mogą maksymalizować oszczędność paliwa minimalizując jednocześnie emisje.

Gama opon Goodyear EQMAX obejmuje modele EQMAX S i EQMAX D. Oferuje wszechstronne i zrównoważone osiągi na autostradach oraz drogach drugorzędnych. Dzięki temu można je stosować w różnych warunkach jazdy.

Linia opon Goodyear EQMAX ULTRA to dobre rozwiązanie dla flot, dla których priorytetem jest oszczędność paliwa i redukcja emisji CO2. W jej skład wchodzą modele EQMAX S ULTRA, EQMAX D ULTRA oraz EQMAX T ULTRA, zoptymalizowane do użytku na autostradach. Pozwala to bez kompromisów zwiększyć wydajność. Wszystkie opony z linii, niezależnie od rozmiaru i pozycji na osi, posiadają etykietę „A” pod względem efektywności paliwowej. Odzwierciedla ona zaangażowanie w redukcję zużycia paliwa i emisji CO2.

Nowe opony ciężarowe Goodyear zadebiutują przed szerszą publicznością podczas targów IA Transportation. Targi odbędą się w dniach 16-22 września 2024 r. w Hanowerze. Będzie je można zobaczyć na stoisku Goodyear zlokalizowanym w hali 21, stanowisko B38.

Seria EQMAX to nawet 55% zrównoważonych materiałów

Goodyear definiuje zrównoważony materiał jako taki, który jest pochodzenia biologicznego, odnawialny lub pochodzący z recyklingu. To oznacza materiał przetworzony z odzyskanego surowca. Zrównoważony materiał można również wyprodukować z zastosowaniem praktyk promujących ochronę zasobów i/lub redukcję emisji. Chodzi o bilans masy ISCC PLUS, który jest certyfikacją umożliwiającą śledzenie ilości i cech zrównoważonych materiałów o obiegu zamkniętym i/lub pochodzenia biologicznego w łańcuchu wartości, na podstawie weryfikowalnych zapisów księgowych.

Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź