sobota, 16 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościSamochodowy agregat chłodniczy na prąd

Samochodowy agregat chłodniczy na prąd

Samochodowy agregat chłodniczy na prąd w 100% redukuje emisje CO2 pochodzące z systemu chłodzenia przestrzeni załadunkowej. Quick Service Logistics Polska dysponuje już autem, z takim właśnie rozwiązaniem. Wszystko dzięki wsparciu partnerów: Petit Forestier, ANG Vehicle Technologies i AddVolt. Jest to pierwsze tego typu rozwiązanie na polskim rynku.

Innowacyjny system zasilania, zainstalowany w aucie QSL Polska, składa się z zestawu baterii pokładowych wraz z elektroniką zarządzającą procesem przepływu energii (AddVolt Powerpack Hybrid) oraz generatora kinetycznego (Add Gen). Podczas postoju agregat pracuje na prądzie z baterii. Podczas ruchu zasila go – a baterie ładuje – generator zamontowany na wale pojazdu. Cały ten proces jest monitorowany i wspierany przez narzędzia telematyczne (łącza GSM, GPS i dedykowane algorytmy). Pozwalają one poprawnie zarządzać przepływem energii i jej magazynowaniem. Efektem jest uzyskanie nieograniczonej autonomii pracy dodatkowego systemu zasilania podczas ruchu pojazdu oraz w razie potrzeby doładowanie go ze standardowego gniazda 400 V.

Partnerzy reprezentujący firmy: QSL Polska, Addvolt i Petit Forestier.

Czysty, cichy i wydajny

Wspierany w ten sposób system chłodniczy w pojeździe pracuje wydajniej, bezgłośnie i w sposób zeroemisyjny. Tym samym redukuje koszty operacyjne pracy agregatu, ograniczając wpływ transportu na środowisko oraz klimat. Dzięki bieżącej (real-time) telematyce, rozwiązanie to gwarantuje redukcję spalania paliwa w zabudowie chłodniczej o średnio 600 litrów miesięcznie. To oznacza redukcję CO2 na poziomie około 20 ton rocznie i 50-procentowy spadek kosztów użytkowania agregatu chłodniczego. Nie mniej ważne jest ograniczenie głośności działania chłodni, zwłaszcza w przypadku dostaw w centrach miast i w nocy.

System niezależnego zasilania chłodni opiera się na technologii portugalskiej firmy AddVolt. To zestaw baterii wraz z elektroniką AddVolt Powerpack Hybrid oraz generator Add Gen. Jego dostawcą jest spółka ANG Vehicle Technologies. To oficjalny partner AddVolt w Polsce. Firma ANG zaprojektowała i zamontowała system w pojeździe. Będzie także odpowiedzialna za bieżącą telematykę, czyli całodobowe monitorowanie, analizowanie i optymalizowanie wskaźników. Wśród nich są: temperatura, lokalizacja, poziom baterii, zużycie energii, zużycie paliwa, emisja CO2. Nad całością czuwa natomiast firma wynajmująca pojazdy, z którą współpracuje QSL Polska – Petit Forestier Polska. Wszystko wskazuje na to, że samochodowy agregat chłodniczy na prąd ma sens.

Auto będzie monitorowane, a jego parametry analizowane i optymalizowane. Na podstawie wyników, po 6 miesiącach, zapadnie decyzja, w jakim zakresie rozwiązanie zostanie wprowadzone na pełną skalę, w pozostałych autach, którymi jeżdżą nasi kierowcy” – komentuje Rafał Strzałkowski, dyrektor operacyjny Quick Service Logistics Polska.

Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź