Wykorzystując cyfrową platformę logistyczną Bosch L.OS, klienci Webfleeta będą mogli korzystać z dodatkowych usług opartych na danych.
Pierwszym zastosowaniem będzie integracja systemu Bosch Secure Truck Parking z rozwiązaniem do zarządzania flotą Webfleet.
Elementem współpracy jest połączenie Webfleeta z Logistics Operating System L.OS firmy Bosch w celu zapewnienia dodatkowych rozwiązań zintegrowanych z platformą do zarządzania flotą Webfleeta. Połączenie różnych usług i systemów w jednolite rozwiązanie pozwoli firmom na bardziej efektywne zarządzanie flotą w oparciu o dane w czasie rzeczywistym.
Bezpieczny parking
Pierwszym zastosowaniem jest integracja Bosch Secure Truck Parking, europejskiej platformy rezerwacji bezpiecznych miejsc parkingowych dla ciężarówek, z rozwiązaniem do zarządzania flotą Webfleet za pośrednictwem Bosch L.OS. Rozwiązanie to pozwoli flotom szybko i łatwo planować i rezerwować bezpieczne miejsca parkingowe w sieci zweryfikowanych parkingów, co pozwoli zminimalizować ryzyko kradzieży ładunku i zapewni kierowcom dobre samopoczucie. Rozwiązanie pomaga również obniżyć koszty paliwa związane z marnowaniem czasu na poszukiwanie odpowiedniego miejsca parkingowego.
Klienci uzyskają dostęp do Bosch Secure Truck Parking bezpośrednio z platformy do zarządzania flotą Webfleeta. Docelowo dyspozytorzy będą również otrzymywać rekomendacje dotyczące dostępnych miejsc parkingowych w oparciu o pozostały czas jazdy i harmonogram zleceń, aby zapobiec przekraczaniu przez kierowców dozwolonego czasu jazdy i usprawnić planowanie. Co więcej, szacowany czas przybycia (ETA) na parking będzie obliczany i przekazywany jeszcze bardziej precyzyjnie w zależności od aktualnej sytuacji na drodze. Wszystkie szczegóły bezpiecznej rezerwacji miejsc parkingowych mogą być automatycznie udostępniane kierowcom za pośrednictwem dedykowanej aplikacji Webfleet i terminali.
Wkrótce testy
Bosch L.OS i Webfleet wspólnie planują rozpocząć testowanie i ocenę zintegrowanej oferty Secure Truck Parking u wybranej grupy klientów wiosną 2024 roku. Początkowa faza poprzedzająca szersze wdrożenie pozwoli ekspertom obu firm zebrać opinie i zbadać inne potencjalne funkcje, które mogłyby być przydatne w procesie dalszego rozwoju usługi.