DB Schenker skraca czas dostaw między Polską, a Czechami. Przesyłka może być dostarczona nawet w ciągu 24 godzin.
Czechy to jeden z najważniejszych partnerów handlowych Polski w eksporcie i imporcie towarów. DB Schenker dostarcza rocznie w tym kierunku niemal 17 tysięcy przesyłek, czyli średnio 1400 miesięcznie.
Wychodząc naprzeciw potrzebom rynku operator z początkiem lutego przemodelował usługę transportową i teraz przesyłki z rejonu Górnego i Dolnego Śląska docierają do dowolnej miejscowości w Czechach w 24 godziny. Z pozostałych miejsc czas dostawy wynosi 48 godzin.
Regularne połączenia
– Dzięki 28 oddziałom DB Schenkera w obu krajach oraz reorganizacji połączeń skróciliśmy czas dostawy w tym kierunku o całą dobę. Obecnie oferujemy cztery stałe linie z Katowic i Wrocławia, co daje 20 regularnych przejazdów tygodniowo. Te same czasy dostawy obowiązują również w drodze z Czech do Polski. Jest to jedna z wielu nowych inicjatyw, które podjęliśmy w celu zapewnienia jak szybszej realizacji zleceń transportowych – mówi Rafał Pochodaj, kierownik sieci i linii w DB Schenkerze.
Jedną z inicjatyw jest nowa usługa DB Schenker direct express. Opcja ta została wprowadzona przede wszystkim z myślą o sytuacjach pilnych, kiedy przesyłka powinna bezzwłocznie trafić do odbiorcy lub awaryjnych, kiedy już jest opóźniona i trzeba to spóźnienie nadrobić. Silna i rozbudowana sieć pozwala DB Schenkerowi na podjęcie się realizacji takiego zadania na terenie całej Europy. Konsultanci operatora oferują w takiej sytuacji dobór optymalnego rozwiązania i ekspresową, szybszą niż standardowa, realizację zlecenia.
100 mln rocznie
Usługa transportu drogowego zapewnia wiele możliwości i elastyczny serwis. To 430 punktów na świecie i około 100 mln przesyłek rocznie. W Polsce DB Schenker obsługuje średnio 39 tysięcy przesyłek dziennie. Ma około 350 regularnych połączeń krajowych i międzynarodowych oraz dysponuje flotą około czterech tysięcy pojazdów. Są to dostawy całopojazdowe, częściowe i drobnicowe. Realizowane mogą być w różnych wariantach w zależności od potrzeb i oczekiwań klientów. To też szereg usług cyfrowych m.in. wycena i zlecanie transportu online oraz monitorowanie przesyłek w czasie rzeczywistym.
Jest też możliwość skorzystania z opcji „neutralizującej” wpływ transportu na środowisko tzw. Econeutral.