środa, 27 listopada, 2024
Strona głównaLogistyka 4.0Dachser: pierwszy elektryczny z BDF-em

Dachser: pierwszy elektryczny z BDF-em

Dachser wprowadził do ruchu w Czechach elektryczny zestaw do transportu nadwozi wymiennych.

Jest to Volvo FH Electric z przyczepą centralnoosiową. Całość ma masę całkowitą 44 ton i może pokonać około 300 kilometrów na pełnych bateriach.

Elektryczne Volvo kursuje regularnie między Kladnem koło Pragi, a Hradcem Královym. Trasę, która w obie strony liczy około 320 km pokonuje dwa razy na dobę.

Jesteśmy zadowoleni

Volvo FH Electric napędzają trzy silniki elektryczne. Energia zgromadzona jest w sześciu akumulatorach trakcyjnych o łącznej pojemności 540 kWh. Ich pełne naładowanie ładowarką prądu stałego (DC) o mocy 250 kW zajmuje 2,5 godziny. Cichobieżny napęd elektryczny podnosi komfort kierowców, a niska emisja hałasu jest szczególnie ważna dla otoczenia podczas przejazdów nocnych.

Ze względu na dopuszczalną wysokość zestawu oraz wysokość odstawiania nadwozi wymiennych należało użyć FH Electric z obniżoną ramą.

– Jesteśmy bardzo zadowoleni, że w ramach naszych działań na rzecz ochrony klimatu udało nam się również z sukcesem rozpocząć elektryfikację naszego bardzo ważnego systemu transportowego obejmującego nadwozia wymienne – uważa Jan Pihar, dyrektor logistyki europejskiej w Dachserze Czechy.

Inwestycje w elektromobilność

W ubiegłym roku Dachser Czechy zainwestował w ładowarki dla samochodów osobowych i ciężarówek. Na terenie największego czeskiego oddziału w Kladnie znajduje się ładowarka prądu stałego o mocy 180 kW dla samochodów ciężarowych oraz sześć ładowarek prądem zmiennym o mocy 22 kW dla aut osobowych. W oddziale w Hradec Králové jest łącznie sześć ładowarek prądem zmiennym o mocy 22 kW. Niedawno zakończono instalację szybkiej ładowarki prądu stałęgo.

Dachser był również pierwszą firmą w Czechach, która wdrożyła dostawę przesyłek paletowych za pomocą elektrycznych rowerów towarowych. W 2020 roku usługa Dachser Emission-Free Delivery pojawiła się w stolicy Czech. Od tego czasu dostawy w części centrum Pragi są wyłącznie „bezemisyjne”. W Hradcu Královym na odcinku ostatniej mili również pracują riksze towarowe.

Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź