Dachser wprowadził do ruchu w Czechach elektryczny zestaw do transportu nadwozi wymiennych.
Jest to Volvo FH Electric z przyczepą centralnoosiową. Całość ma masę całkowitą 44 ton i może pokonać około 300 kilometrów na pełnych bateriach.
Elektryczne Volvo kursuje regularnie między Kladnem koło Pragi, a Hradcem Královym. Trasę, która w obie strony liczy około 320 km pokonuje dwa razy na dobę.
Jesteśmy zadowoleni
Volvo FH Electric napędzają trzy silniki elektryczne. Energia zgromadzona jest w sześciu akumulatorach trakcyjnych o łącznej pojemności 540 kWh. Ich pełne naładowanie ładowarką prądu stałego (DC) o mocy 250 kW zajmuje 2,5 godziny. Cichobieżny napęd elektryczny podnosi komfort kierowców, a niska emisja hałasu jest szczególnie ważna dla otoczenia podczas przejazdów nocnych.
Ze względu na dopuszczalną wysokość zestawu oraz wysokość odstawiania nadwozi wymiennych należało użyć FH Electric z obniżoną ramą.
– Jesteśmy bardzo zadowoleni, że w ramach naszych działań na rzecz ochrony klimatu udało nam się również z sukcesem rozpocząć elektryfikację naszego bardzo ważnego systemu transportowego obejmującego nadwozia wymienne – uważa Jan Pihar, dyrektor logistyki europejskiej w Dachserze Czechy.
Inwestycje w elektromobilność
W ubiegłym roku Dachser Czechy zainwestował w ładowarki dla samochodów osobowych i ciężarówek. Na terenie największego czeskiego oddziału w Kladnie znajduje się ładowarka prądu stałego o mocy 180 kW dla samochodów ciężarowych oraz sześć ładowarek prądem zmiennym o mocy 22 kW dla aut osobowych. W oddziale w Hradec Králové jest łącznie sześć ładowarek prądem zmiennym o mocy 22 kW. Niedawno zakończono instalację szybkiej ładowarki prądu stałęgo.
Dachser był również pierwszą firmą w Czechach, która wdrożyła dostawę przesyłek paletowych za pomocą elektrycznych rowerów towarowych. W 2020 roku usługa Dachser Emission-Free Delivery pojawiła się w stolicy Czech. Od tego czasu dostawy w części centrum Pragi są wyłącznie „bezemisyjne”. W Hradcu Královym na odcinku ostatniej mili również pracują riksze towarowe.