fleetLOG 8-9/2024 –Zrównoważony rozwój
Przemyślana alternatywa
Bardziej opływowa kabina, kamery zamiast lusterek, najmocniejszy silnik zasilany LNG, większy zbiornik oraz nowe systemy bezpieczeństwa – testowy ciągnik Volvo FH Aero jest naszpikowany nowościami i może być bardzo ekologiczny. Czytaj dalej…
BioLNG już w Polsce
Na początku września w Rzepinie po raz pierwszy w Polsce zatankowano pojazd ciężarowy paliwem bioLNG. To historyczna chwila, która wprowadza nową jakość do zrównoważonego transportu.
Prąd, wodór czy olej napędowy? Wszystko w swoim czasie!
W lipcu MAN odsłonił karty. U podnóża austriackich Alp producent pokazał, jak zamierza wspierać floty w dekarbonizacji transportu drogowego. Była to niezwykła okazja to bezpośredniego porównania napędów: elektrycznego ze spalinowym na wodór i olej napędowy. Różnice są namacalne. Po raz pierwszy można też było zasiąść za kierownicą nowego MAN TGE.
fleetLOG 8-9/2024 –Technologie
Komplet
Od ponad 12 lat Schmitz Cargobull oferuje agregaty chłodnicze serii S.CU (Semi-trailer Cooling Unit), które są sprzedawane w komplecie z naczepami chłodniczymi.
W tym czasie firma wdrożyła do produkcji wszystkie rozwiązania, jakie na dzień dzisiejszy są osiągalne i na jakie może być zapotrzebowanie w najbliższej przyszłości.
Logistyka 4.0
Logistyka chłodnicza. Teraz również baterie
Kontrola temperatury w transporcie i magazynowaniu. Proces niezbędny,
ale energochłonny. Logistyka chłodnicza prężnie się rozwija, ale postulaty „zrównoważonego” rozwoju nakładają na nią wymagania, którym niełatwo sprostać.
Transport publiczny
Nowa era zamojskiej komunikacji – fleetLOG 8-9/2024
Zamość jest nazywany perłą renesansu. W tym świetle zakup elektrycznych autobusów MAN to inwestycja nie tylko w dobrostan mieszkańców i ekologię, ale również ochronę zabytków. Czytaj dalej…
Zarządzanie
Legenda za legendą
Pierwsze szkolenie z racjonalnej jazdy Renault Trucks Polska zorganizowało w 1999 r. Wówczas były to pionierskie działania. Teraz są już powszechne.
fleetLOG 8-9/2024 – Premiera
Całkiem odmieniony
Renault Master 4️. generacji dotarł do Polski. Pierwsze jazdy tym modelem odbyły się na początku września po ulicach Krakowa. Przy okazji można było zobaczyć różne modyfikacje tego samochodu. W Polsce Renault od 15 lat jest liderem segmentu podwozi pod zabudowę.
MAXymalizacja potencjału
Toyota pokazała całą gamę swoich pojazdów dostawczych. Do Proace i Proace City dołączył Proace MAX. Segment największych dostawczaków w Polsce stanowi około 50% tego rynku. Jest więc o co walczyć
fleetLOG 8-9/2024 –Technika
Scania V8 ma 55 lat. Co przyniesie przyszłość?
W tym roku Pomorska Miss Scania odbywała się pod hasłem 55. urodzin silnika Scania V8. Silnika, który zmienił oblicze transportu w Europie i ma szansę dokonać tego jeszcze raz.
fleetLOG 8-9/2024 – Flota
20 lat i tysiąc samochodów
W tym roku Master Truck Show obchodził 20-lecie. Na lotnisko w Polskiej Nowej Wsi przybyło około 1000 pojazdów.