DB Schenker planuje zakup 100 eActrosów LongHaul. Będą wykorzystywane do przewozów dalekobieżnych w Europie.
– Sukcesywna rozbudowa naszej floty pojazdów elektrycznych pozwoli nam realizować cel, jakim jest zajęcie pozycji czołowego dostawcy ekologicznej logistyki. Dzięki eActrosowi LongHaul możliwe jest również korzystanie z akumulatorowych pojazdów elektrycznych na dłucgich dystansach, a dla nas ważne jest przyjmowanie odpowiedzialności za środowisko i promowanie ekologicznych rozwiązań – dodaje Cyrille Bonjean, dyrektor transportu lądowego w firmie DB Schenker Europe.
DB Schenker: Zasięg wystarczający
Zasięg eActros LongHaul na jednym ładowaniu ma wynosić około 500 km. Wyposażono go w akumulatory litowo-żelazowo-fosforanowych (LFP). Mają stosunkowo dużą pojemność użyteczną i są trwałe. W eActrosie LongHaul zamontowano trzy pakiety baterii o zainstalowanej pojemności 600 kWh. Używając ładowarki o mocy około 1 MW, można je naładować od 20 do 80% w czasie poniżej 30 minut. Tak mocne ładowarki są już w fazie testów. Napęd zapewnia oś elektryczna z dwoma silnikami o mocy ciągłej 400 kW i szczytowej ponad 600 kW. Oprócz ciągnika siodłowego Mercedes-Benz będzie oferował również podwozia.