Berto Polska kupiło dwa pojazdy Renault D Wide. Wyposażone są w najnowsze technologie zgodne z unijnymi przepisami dotyczącymi bezpieczeństwa.
Firma Berto Polska zdecydowała się na zakup dwóch pojazdów chłodniczych opartych na nowym Renault D Wide 6×2. Zamówione pojazdy wyposażono w 11-litrowe silniki DE o mocy 460 KM oraz zaawansowane systemy bezpieczeństwa, spełniające najnowsze unijne przepisy General Safety Regulation (GSR).
Renault D Wide dla Berto Polska mają systemy spełniające wytyczne GSR. Obejmują one szereg funkcji zapewniających bezpieczeństwo kierowcy oraz innych użytkowników dróg. Jednym z nich jest system radarów i kamer monitorujących najbliższe otoczenie wokół pojazdu. Ostrzega on kierowcę o obecności pieszych, rowerzystów i innych pojazdów. Dzięki temu kierowcy mogą podejmować bardziej świadome decyzje podczas zmiany pasa ruchu czy manewrowania w przestrzeniach miejskich.
Automatyzacja
Kolejną istotną funkcją systemu GSR jest system automatycznego hamowania awaryjnego (AEBS). Reaguje on na zagrożenia zderzenia poprzez aktywowanie hamulców w celu uniknięcia kolizji lub zmniejszenia jej skutków. Ten rodzaj technologii znacząco zwiększa bezpieczeństwo na drodze, szczególnie w sytuacjach, gdy reakcja kierowcy może być opóźniona.
Tempomat adaptacyjny ACC utrzymuje bezpieczną odległość od poprzedzającego pojazdu, automatycznie regulując prędkość pojazdu. System wspomagania ruszania pod górę przytrzymuje hamulec przez kilka sekund po zwolnieniu pedału hamulca, co ułatwia ruszanie pod górę. System (LDWS/DDAW) ostrzega o senności wyzwalając alarm dźwiękowy i wizualny na tablicy rozdzielczej, gdy ciężarówka zjeżdża z pasa ruchu. Natomiast system (ISA) rozpoznaje znaki drogowe i ostrzega w przypadku, gdy pojazd porusza się wyższą prędkością.
Renault D Wide w komplecie
Oferta dla Berto Polska obejmuje również kompleksowe wsparcie. Mowa o dwuletniej usłudze Optifleet i specjalistycznym szkoleniu z jazdy racjonalnej dla kierowców. Dostarczane pojazdy obejmuje również 5-letni kontrakt serwisowym Excellence.
W pojeździe zamontowano windę samowyładowczą BAR BC 2000S4 o udźwigu 2000 kg, z dwoma Rollstopami na platformie oraz własnym zasilaniem z akumulatorów. Dzięki temu rozwiązaniu operacje załadunku i rozładunku staną się jeszcze bardziej efektywne i wygodne dla operatora. Agregaty Carrier Supra 850MT zapewnią odpowiednią temperaturę w komorze chłodniczej, natomiast rejestrator Data Cold 600 umożliwi precyzyjne monitorowanie warunków transportu. Przyczepy dostaną zaawansowane agregaty Carrier VECTOR HE 19 E – II MT, gwarantujące wielopoziomową kontrolę temperatury. Zabudowę chłodniczą wykona Igloocar Dębica.