Podczas wystawy mobility move 2024 w Berlinie zostanie pokazane eCitaro G z wodorowym ogniwem paliwowym.
Targi i konferencja pod patronatem niemieckiego stowarzyszenia przewoźników VDV odbywa się od 5 do 7 marca w Berlinie. Daimler Buses zaprezentuje tam swoje produkty, w tym wodorowe, przegubowe eCitaro G.
Zestaw akumulatorów NMC3 w połączeniu z ogniwem paliwowym w roli „przedłużacza zasięgu” (ang. range extender) pozwala pokonać autobusowi do 400 km na jednym ładowaniu.
eCitaro G: zbiorniki na dachu
Autobus ma zestaw czterech baterii NMC3 o łącznej pojemności 392 kWh. Dostępne są również trzy baterie. Akumulatory NMC3 mają wysoką gęstość energii i są trwałe. Autobus wyposażony jest w gniazda do ładowania po bokach nad przednimi kołami, a można go doposażyć w gniazda również na przedniej i tylnej ścianie. Maksymalna moc ładowania wynosi 150 kW.
Wodorowe ogniwo paliwowe osiąga moc 60 kW. Wodór dla niego przechowywany jest w sześciu butach o pojemności 5 kg każda. Opcjonalnie dostępnych jest siedem. Zbiorniki zainstalowano z przodu na dachu.
Napędzana jest środkowa i tylna oś. Są to osie portalowe z silnikami elektrycznymi w piastach kół. Każdy z nich osiąga moc 141 kW i moment obrotowy 494 Nm.
Najnowsze systemy bezpieczeństwa
Autobus ma oświetlenie LED, system przyklęku i elektroniczne tablice informacyjne, a także komplet systemów wymaganych przez najnowsze przepisy, w tym monitorowanie ciśnienia w oponach czy monitorowania boków pojazdu, celem ochrony pieszych i rowerzystów. System kamer 270o ułatwia manewrowanie. O komfort dba klimatyzacja EvoThermatic° z pompą ciepła.
Wewnątrz jest 47 miejsc siedzących. Pasażerowie mogą korzystać z 15 podwójnych gniazdek USB. Kierowca ma zamkniętą, przeszkloną kabinę.
Wraz z autobusami elektrycznymi producent oferuje pakiety usług ułatwiających obsługę i eksploatację.