Firma Solaris dostarczyła 16 lutego 2024 roku do Szczecińskiego Przedsiębiorstwa Autobusowego „Klonowica” sp. z o.o. dwa przegubowe autobusy na baterie. Nowe, bogato wyposażone Urbino 18 electric to kolejno 99 i 100 Solaris we flocie przewoźnika.
Dwa przegubowce wyposażone w klimatyzację całopojazdową, ogrzewanie elektryczne, dostęp do wi-fi, monitoring i wbudowane alkomaty dla kierowców – takie pojazdy zostały dziś dostarczone do Szczecińskiego Przedsiębiorstwa Autobusowego „Klonowica” (SPAK). To nie pierwsze przegubowe e-busy Solarisa w mieście. Osiem takich pojazdów miało premierę w Szczecinie już w 2021 roku. Dostarczone dziś pojazdy to 99 i 100 autobus wyprodukowany dla szczecińskiego klienta w fabryce w Bolechowie.
Teraz centralny
Układ napędowy w Urbino 18 electric stanowi elektryczny silnik centralny i jest to jedyna zmiana względem wcześniej dostarczonych przegubowców. Podobnie jak przy poprzednim kontrakcie na przegubowe elektryki, autobusy zostały wyposażone w baterie do szybkiego ładowania za pomocą pantografu, dostosowane są także do ładowarek plug-in.
– Dziś przekazujemy do naszego wieloletniego klienta SPAK 99 i 100 autobus wyprodukowany w naszej fabryce w Bolechowie. To dla nas duże wyróżnienie. Bardzo cenimy sobie tę długotrwałą współpracę i gratulujemy systematycznego powiększania się floty w Szczecinie – powiedział Waldemar Wlazło, dyrektor sprzedaży regionu południowo-zachodniego w Polsce w spółce Solaris Bus & Coach.
Solaris od 16 lat
Pierwsze Solarisy dla szczecińskiego przewoźnika zostały dostarczone w 2008 roku. Dziś SPAK ma w swojej flocie 100 autobusów wyprodukowanych w Bolechowie, z czego 95 zostało zakupionych bezpośrednio od producenta, a 5 z rynku wtórnego. Są to głównie autobusy z silnikiem Diesla: Urbino 12 i Urbino 18 oraz modele hybrydowe, choć w ostatnich latach wyłącznie elektryczne.