Właśnie rozpoczęła się seryjna produkcja elektrycznych Renault Trucks E-Tech T i C w fabryce Bourg-en-Bresse.
Zakład montuje samochody ciężarowe od 60 lat. Przeznaczone do dystrybucji regionalnej i budownictwa miejskiego E-Tech T i C są najnowszymi modelami w elektrycznej gamie producenta obejmującej pojazdy o masie od 650 kg do 44 t.
Chcąc sprostać produkcji nowych elektrycznych samochodów ciężarowych, Renault Trucks zainwestowało w przekształcenie i adaptację zakładów przemysłowych, a także szkolenia pracowników. W fabryce Bourg-en-Bresse firma wykorzystuje czteroletnie doświadczenie z wytwarzania elektrycznych ciężarówek o średnim tonażu w zakładzie w Blainville-sur-Orne.
Maksymalnie 660 KM
Renault Trucks E-Tech T i C są montowane na tej samej linii co ich odpowiedniki z silnikiem Diesla, a następnie przechodzą do zajmującej 5200 mkw. strefy Renault Trucks E-Tech. Tam wykwalifikowani operatorzy i technicy wykonują czynności związane montażem elektrycznego modułu napędowego (EDU), przekładni i akumulatorów. Po tym etapie pojazdy wracają na taśmę, gdzie z innymi pojazdami przechodzą testy i kontrolę jakości.
Ciężarówki E-Tech T i C obejmują praktycznie wszystkie zastosowania w budownictwie miejskim i dystrybucji regionalnej. Pojazdy można dostosować do każdego ładunku oraz typu zabudowy dzięki trzem rodzajom przystawek odbioru mocy (PTO): elektrycznej, elektromechanicznej lub mechanicznej od skrzyni biegów.
Renault Trucks E-Tech T i C mogą tworzyć zestawy o dmc do 44 ton. Występują jako ciągniki siodłowe 4×2 i 6×2, z długą kabiną i rozstawem osi 3900 mm oraz podwozia 4×2, 6×2 i 8×4 tridem, z krótką lub długą kabiną i jedenastoma rozstawami osi od 3900 do 6700 mm.
Renault Trucks E-Tech T i C mogą być wyposażone w dwa lub trzy silniki elektryczne o łącznej mocy do 490 kW (660 KM).
Akumulatory z Gandawy
Wspomniane ciężarówki mogą być wyposażone w zestaw od czterech do sześciu akumulatorów litowo-jonowych, zapewniający od 390 do 540 kWh energii. Akumulatory można ładować prądem przemiennym (AC) do 43 kW lub prądem stałym (DC) do 250 kW. Zasięg dochodzi do 300 km.
Ogniwa i moduły akumulatorów są dostarczane przez Samsung SDI i montowane w Gandawie w Belgii, w zakładzie należącym do Grupy Volvo, którego częścią jest Renault Trucks.