Locotranssped, firma logistyczna specjalizująca się w transporcie intermodalnym i drogowym wprowadza usługę ThermoKare 24/7 Fleet Monitoring.
Locotranssped powstała w 2011 roku. Jest firmą rodzinną z Poznania. Obecnie działa w 28 krajach Europy, oferując transport drogowy i intermodalny przy użyciu kolei. Z Thermo Kingiem współpracuje od dawna.
W roku 2022 roku Locotranssped uruchomił połączenie kolejowe z Łodzi do Rotterdamu, które obsługuje własnymi wagonami. Dzięki temu czas przewozu skrócił do zaledwie 22 godzin. Połączenie kolejowe stanowi część usługi transportowej „od drzwi do drzwi” (ang. door-to-door) świadczonej na trasach z Polski do Wielkiej Brytanii, Irlandii, Holandii, Belgii i Portugalii. Ta usługa nie tylko okazała się szybsza od transportu drogowego, ale ograniczyła wpływ przewozu na środowisko. Jednocześnie Locotranssped dodała do oferty nową usługę 24/7 Fleet Monitoring.
Monitorowanie, diagnostyka, interwencja
Usługa ThermoKare 24/7 Fleet Monitoring wykorzystuje telematykę TracKing firmy Thermo King umożliwiającą dwukierunkową komunikację z agregatami chłodniczymi. System łączy monitorowanie floty chłodniczej w czasie rzeczywistym, diagnostykę zdalną oraz całodobowe wsparcie specjalistów z Centrum Sprawności Operacyjnej Thermo King.
– Dzięki usłudze ThermoKare 24/7 Fleet Monitoring możemy liczyć na specjalistów firmy Thermo King od monitorowania systemów chłodniczych i temperatury w naszych kontenerach. W razie wystąpienia nagłych zmian, które mogą mieć wpływ na ładunek, podejmują oni działania i rozwiązują problem zdalnie lub informują nas na bieżąco i zapewniają rozwiązanie w najbliższej stacji obsługi — mówi Piotr Wilczkowiak, dyrektor ds. rozwoju biznesu firmy Locotranssped. – Dzięki stałemu monitoringowi nasi klienci cały czas mają ładunek na oku, także w transporcie intermodalnym.
– Dzięki usłudze ThermoKare 24/7 Fleet Monitoring znacznie zwiększamy bezpieczeństwo działań naszych klientów. Monitorujemy agregaty chłodnicze i reagujemy na każdy problem, zapewniając szczegółowe raporty umożliwiające spełnienie wymagań przepisów — dodał Alain van Schaik, menadżer ds. przewozów intermodalnych w Thermo Kingu.
Sprawdzone w praktyce
Każdy zidentyfikowany problem jest rozwiązywany przez Centrum Sprawności Operacyjnej firmy Thermo King zdalnie, z wykorzystaniem dwustronnej komunikacji TracKing. Jeśli sytuacja wymaga interwencji technika, klienci otrzymują natychmiastowe powiadomienie oraz informacje o lokalizacji najbliższego dilera i stacji serwisowej firmy Thermo King.
– Podczas dwóch ostatnich incydentów wsparcie firmy Thermo King wykazało swoje możliwości — powiedział Piotr Wilczkowiak. – W pierwszym przypadku chodziło o ładunek lodów przewożony w temperaturze -22°C. Zespół firmy Thermo Kinga zdalnie zdiagnozował i naprawił agregat znajdujący się w Portugalii. Usunięcie kolejnej usterki nastąpiło dzięki weekendowemu wezwaniu i naprawie agregatu na miejscu przez lokalny zespół serwisowy Thermo Kinga. W obu przypadkach usługa ThermoKare 24/7 Fleet Monitoring okazała się nieoceniona, ratując transportowany przez nas ładunek i pomagając nam uniknąć potencjalnych strat finansowych.