Kässbohrer wprowadza do gamy pojazdy, które zwiększają wydajność transportu drogowego i sprzyjają zrównoważonemu rozwojowi tego sektora gospodarki.
Wśród nowych produktów jest zelektryfikowana naczepa chłodnicza oraz długie zestawy typu eco combi. W ten sposób producent odpowiada na najnowsze trendy rynkowe i bezustanne poszukiwanie metod podnoszenia wydajności przewozów.
Zelektryfikowana chłodnia Kässbohrer
W 2023 roku na jesiennych targach NUFAM w Karlsruhe firma Kässbohrer przedstawiła zelektryfikowaną naczepę chłodniczą K.SRI. Jest ona wyposażona w system AxlePower firmy Thermoking. Łączy on agregat chłodniczy z pakietem akumulatorów i osią elektryczną BPW e-Power. Podczas jazdy oś pracuje jako generator, doładowując baterie zasilające agregat. Naczepa może być wyposażona w ścianę działową, która w połączeniu z agregatem wielotemperaturowym umożliwia jednoczesny przewóz ładunków wymagających odmiennej temperatury. Dzięki opcjonalnej, podwójnej podłodze naczepa chłodnicza Kässbohrer może transportować 66 europalet.
Wysokiej klasy izolacja naczepy zmniejsza obciążenie agregatu, który wydatkuje mniej energii do utrzymania zadanej temperatury. Elektryfikacja systemy chłodniczego przyczynia się do redukcji zużycia paliwa, a tym samym ograniczenia emisji spalin. Chłodnia jest również stosunkowo cicha.
W kwestii dalszej elektryfikacji pojazdów Kässbohrer podjął współpracę z firmą ZF.
Sposób na wydajność
W listopadzie 2022 roku Kässbohrer wprowadził na rynek wydłużony zestaw kurtynowy SEC (Super Eco Combi) oraz wariant przystosowany do transportu kontenerów.
SEC składa się z dwóch naczep kurtynowych typu K.SCS M DE z certyfikatem XL połączonych za pośrednictwem wózka dolly DOL XS 18. Całość wraz z ciągnikiem siodłowym ma długość 32,5 m. Stosowana przez Kässbohrera tzw. dynamiczna zmiana rozstawu osi polepsza zwrotność zestawu i poruszanie się po typowych, europejskich drogach. Dynamiczna zmiana rozstawu osi polega na odciążaniu ostatniej osi naczepy, co „skraca” rozstaw osi zestawu np. podczas pokonywania zakrętów. Zestaw SEC przystosowany do przewozu koleją w systemie huckepack/piggyback został pomyślnie przetestowany w Holandii w 2023 roku.
Kässbohrer oferuje obecnie dłuższe i cięższe pojazdy do przewozu kontenerów w Finlandii. Są to zestawy typu B-Double, złożone z naczepy wyposażonej w siodło, do którego doczepiana jest druga, zwykła naczepa. W takich zestawach firma wykorzystuje naczepy podkontenerowe typu K.SHG L. Podwozie zostało dopracowane, aby pojazd był zwrotny i wygodny w zwykłym ruchu drogowym.
Wykorzystywanie w transporcie drogowym wydłużonych zestawów to jeden z najprostszych sposobów zwiększania wydajności przy redukcji zużycia paliwa i obciążenia dla środowiska. Oferta firmy Kässbohrer jest wyrazem jej zaangażowania w zrównoważony rozwój.