Od kilku dni na blisko 650 stacjach w Europie, w tym 50 w Niemczech, przewoźnicy mogą tankować HVO przy użyciu karty DKV.
Klienci DKV mogą kupować paliwo HVO w różnych mieszankach z olejem napędowym, łącznie z HVO100 na prawie 650 stacjach paliw w Europie.
Z paliwa tego mogą korzystać wszystkie pojazdy z silnikiem Diesla z homologacją producenta.
Bez modyfikacji
– HVO umożliwia zmniejszenie emisji CO2 nawet o 90% i to bez konieczności przerabiania lub wymiany pojazdów – mówi Sven Mehringer, dyrektor zarządzający ds. energii i usług dla pojazdów w DKV Mobility.
Uwodorniony olej roślinny czyli właśnie HVO to paliwo odnawialne wyprodukowane z odpadów. Powstaje z olejów roślinnych, w tym rzepakowego lub palmowego oraz ich pochodnych, a nawet ze zużytych olejów spożywczych roślinnych i zwierzęcych.
Używanie HVO obniża emisję gazów cieplarnianych. Dokładny stopień redukcji emisji zależy od źródła surowca, metody produkcji i stopnia wykorzystania HVO w mieszance z olejem napędowym. HVO może być stosowane jako domieszka, np. HVO20 lub HVO30 lub jako stuprocentowe HVO100.
To wygodne rozwiązanie dla obecnych flot pojazdów, ponieważ HVO spełnia normę DIN 590 dla olejów napędowych (z wyjątkiem gęstości) i w przypadku większości pojazdów nie wymaga modyfikacji silnika. HVO100 i inne paliwa parafinowe zgodne z normą DIN EN 15940 mogą być zatem stosowane w nowszych silnikach wysokoprężnych samochodów ciężarowych, dostawczych i osobowych. Warunkiem wstępnym jest jednak zatwierdzenie możliwości użycia HVO przez producenta pojazdu.