W piątek 26 maja 2023 roku na Torze Modlin odbył się dzień biznesowy EV Experience.
To druga edycja największego w Polsce testu samochodów elektrycznych, organizowanego przez Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA) i Fundację EV Klub Polska. Do obejrzenia było 70 elektrycznych pojazdów dostępnych na polskim rynku.
EV Experience: instytucje i biznes
– Odbiorcy instytucjonalni są liderami rynku elektormobilności. Odpowiadają za ponad 70% nowych rejestracji samochodów elektrycznych. W pierwszym dniu EV Experience udział wzięło prawie 900 gości, reprezentujących firmy z wielu różnych sektorów gospodarki. EV Experience to dla firm niepowtarzalna okazja, by przetestować najnowsze modele samochodów zeroemisyjnych i zapoznać się w części expo z najnowszymi rozwiązaniami m.in. do ładowania. – mówi Maciej Mazur, dyrektor zarządzający PSPA.
W dzień biznesowy uczestnicy wydarzenia mogli również zapoznać się z możliwościami pojazdów dostawczych zaprezentowanych w strefie e-CARGO. Firmy w Polsce nabywają coraz więcej elektrycznych samochodów dostawczych m.in. ze względu na dofinansowanie z programu „Mój Elektryk”. W przypadku samochodów kategorii N1 wysokość dopłaty może wynieść nawet 70 tys. zł.
– Segment samochodów użytkowych jest najszybciej rozwijającym się obszarem rynku elektromobilności w Polsce, a oferta takich pojazdów jest coraz bardziej atrakcyjna. Podczas EV Experience zaprezentowaliśmy szereg zeroemisyjnych modeli LDV różnej wielkości. Przedstawiciele firm mogli bezpośrednio porównać możliwości przewozowe oraz przetestować je na torze – dodaje Albert Kania, straszy dyrektor ds. nowej mobilności PSPA.
Testy i bezpieczeństwo
Testy pojazdów to nie jedyne atrakcje przygotowane dla gości EV Experience. Maciej Bocheński, zarządca i instruktor Toru Modlin, w efektowny sposób zademonstrował możliwości i osiągi samochodów elektrycznych, demonstrując driftującą Teslę. W programie nie zabrakło również szkoleń z bezpiecznej jazdy w ramach Driving Academy. Na sekcji treningowej o długości 2,4 km i 250-metrową prostą, z 4 płytami poślizgowymi wyposażonymi w 2,5 metrowe kurtyny wodne, zrealizowanych zostało 6 modułów szkoleniowych z wykorzystaniem ponad 40 różnych modeli aut elektrycznych.
– Specjalnie na potrzeby szkolenia z bezpiecznej jazdy przygotowaliśmy urozmaiconą flotę pojazdów. Przedstawiciele firm sprawdzili, jak na płycie poślizgowej zachowują się modele różnych segmentów, w tym m.in. Mercedes-Benz EQB, Audi Q4 e-tron, Volvo XC40, Citroen C4X, Skoda ENYAQ iV, Maxus EUNIQ 6, Fiat 500e, DS3 E-Tense czy Nissan Townstar Combi – mówi Albert Kania.
27 maja był dniem otwartym dla publiczności.