W ciężarówkach i autobusach koncernu Daimler Truck zamontowywano już ponad milion asystentów hamowania awaryjnego ABA.
System ABA (ang. Active Brake Assist) został zaprezentowany w 2006 roku. Do chwili obecnej sprzedano już ponad milion sztuk tego urządzenia, zamontowanych w pojazdach Daimler Truck.
Zanim będą obowiązkowe
Przedsiębiorstwo wyznaczyło sobie za cel aby w roku 2025 co najmniej 75%, a w roku 2030 co najmniej 80% pojazdów dostarczanych na główne rynki było wyposażonych w system bezpieczeństwa, który przewyższa odpowiednie wymogi prawne pod względem osiągów i zakresu zastosowania. Wiele systemów, np. asystent hamowania awaryjnego czy asystent martwego pola, było montowanych w poszczególnych typoszeregach na długo przed wprowadzeniem przepisów wymagających ich stosowania.
Wizja bezwypadkowej jazdy towarzyszy projektantom wszystkich marek należących do koncernu: Mercedes-Benz, Freightliner, Fuso, Setra, Thomas Built Buses, Western Star, Bharat Benz i RIZON. Lecz to marka Mercedes-Benz reprezentuje pionierskie osiągnięcia techniczne w dziedzinie bezpieczeństwa; zgodnie z globalną strategią platformową odpowiednie systemy bezpieczeństwa często wchodzą do zastosowania najpierw w samochodach ciężarowych Mercedes-Benz, a następnie oferowane są sukcesywnie w innych markach, w zależności od wymagań rynku i życzeń klientów.
Daimler Truck: ASA, ADA i nie tylko
Tylko w 2022 r. na kolejnych rynkach, w kolejnych markach oraz modelach wprowadzono różne nowe systemy bezpieczeństwa i asystujące, na przykład Active Sideguard Assist we Freightlinerze Cascadia czy system Active Drive Assist 2 w autokarach ComfortClass i TopClass marki Setra.
Konstruktorzy Daimler Truck od lat pracują nad zapewnieniem kierowcom coraz lepszego wsparcia w postaci systemów asystujących, a tym samym nad zwiększeniem bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu drogowego.