Nowy Master E-Tech 100% electric ma zasięg 460 km wg WLTP, co lokuje go w czołówce wśród dużych dostawczaków na baterie.
Renault oferuje akumulatory o pojemności 40 lub 87 kWh. Pierwszy zapewnia do 200, a drugi do 460 km zasięgu.
Na wydłużenie zasięgu nowego, dostawczego Renault ma wpływ kilka czynników.
Mniejszy opór
Nowe Renault Master E-Tech 100% electric jest bardziej opływowe niż poprzednio. Poświęcono tysiące godzin w tunelu aerodynamicznym na dopracowanie kształtu nadwozia. Ze względu na wielkość samochodu wykorzystano tunel aerodynamiczny przeznaczony dla samolotów.
System zarządzania akumulatorem umożliwia ciągłą kontrolę temperatury, a co za tym idzie dłuższe utrzymanie osiągów i wydłużenie okresu eksploatacji baterii. Dostępna w standardzie klimatyzacja kabiny równoważy potrzeby pasażerów oraz konieczność zapewnienia maksymalnego, możliwego zasięgu. Zdolność odzyskiwania energii podczas hamowania może sięgać 95 kW. W wersji z akumulatorem o pojemności 87 kWh zużycie wynosi 21 kWh/100 km w cyklu WLTP. Podsumowując, nowy Master zużywa o 27% energii elektrycznej mniej niż obecny i osiąga zasięg do 460 km WLTP.
Renault jako zasilacz
Gama nowego Mastera E-Tech 100% electric obejmuje samochody o dopuszczalnej masie całkowitej sięgającej 4 ton. Samochód ma ładowność do 1625 kg i może ciągnąć przyczepę o masie do 2,5 tony. Ładowanie od 10% do 100% z domowych źródeł zasilania zajmuje mniej niż cztery godziny w przypadku ładowarki prądu zmiennego typu Wallbox o mocy 22 kW. Szybkie ładowanie prądem stałym z terminali o mocy 130 kW pozwala w ciągu pół godziny powiększyć zasięg o 252 km.
Nowy Master E-Tech 100% electric jest dostępny z silnikami o mocy 96 kW lub 105 kW, z których każdy dysponuje 300 Nm momentu obrotowego.
Gniazdo w kabinie lub ładowni pozwoli zasilać z baterii trakcyjnej różne urządzenia będące częścią zabudowy lub używane przez kierowcę, np. komputer, wiertarkę itp. Funkcja V2G (ang. Vehicle To Grid) umożliwia podłączenie pojazdu do sieci elektroenergetycznej i oddawanie energii z akumulatorów.
Trzy napędy
Mapy Google uwzględniają preferencje użytkownika i sugerują przebieg trasy, który pozwala zoptymalizować podróż. Electric Route Planner umożliwia lepsze planowanie przejazdów. Z kolei aplikacja My Renault i jej zdalne usługi dla wersji elektrycznych umożliwiają Masterowi E-Tech pozostawanie w stałej łączności z urządzeniami osobistymi użytkownika.
Nowy Master dostępny jest z napędem spalinowym, elektrycznym i wodorowym. Wszystkie powstają na tej samej linii montażowej w zakładzie w Batilly. Samochód będzie wprowadzany do sprzedaży od wiosny 2024 roku.