Paula Fish jest jednym z liderów rynku spożywczego w tej części Europy. Firma oferuje kompleksowe usługi w zakresie produkcji ryb bałtyckich i łososia atlantyckiego, mrożenia i przechowywania produktów rybnych w chłodniach, produkcji mączki i oleju rybnego oraz transportu. To od transportu właśnie zaczęła się biznesowa przygoda Paula Fish.
Firma rozpoczęła działalność w 1998 roku pod nazwą Paula Trans. Początkowo zajmowała się transportem drogowym, przewożąc przede wszystkim ryby i ich przetwory. Jednak wizjonerstwo, pasja i zaangażowanie całego zespołu sprawiły, że dywizja transportowa była jedynie początkiem tego, co stało się w kolejnych latach. Dynamiczny rozwój firmy doprowadził bowiem do budowania biznesu w sektorze produkcji, mrożenia, chłodzenia i składowania produktów rybnych. Dziś Paula Fish jest jedną z największych tego typu firm w Europie.
Paula Fish: Nie tylko transport
Kompleksowość i konkurencyjność prowadzonej przez Paula Fish działalności zapewnia własny transport. Firma przewozi zarówno produkty rybne dla swoich klientów, jak i produkty rybne i żywność dla klientów zewnętrznych. Specjalizuje się w przewozach ładunków chłodniczych. Co miesiąc przewożonych jest – oprócz własnych – ponad 3000 ładunków zleconych przez firmy zewnętrzne. Flota Paula Fish to 200 zestawów składających się z ciągników siodłowych z chłodniami o ładowności 23 ton, wywrotki oraz cysterny. Chłodnie wyposażone są w rejestratory temperatury wraz z drukarkami, dodatkowe zamknięcia i zabezpieczenia drzwi (sztaby) oraz alarmy. W 2023 roku firma rozpoczęła proces wymiany floty od zakupu ciągników Volvo oraz naczep chłodniczych Schmitz Cargobull z agregatami Carrier Vector 1550, montowanymi i serwisowanymi przez Ecoterm s. c. z Gdańska.
– Postawiliśmy na zakup urządzeń chłodniczych marki Carrier, gdyż przez lata ich użytkowania przekonaliśmy się o ich niezawodności, wysokiej jakości i intuicyjnej obsłudze – podkreśla Sławomir Gojdź, właściciel Paula Fish.
Samochody obsługiwane i zarządzane są przez wykwalifikowanych i doświadczonych kierowców oraz spedytorów. Paula Fish dysponuje również m.in. 10 cysternami wyposażonymi w pompy służące do przeładunku ryb przechowywanych w wodzie morskiej.
Firma świadczy usługi transportowe, w tym także w segmencie drobnicowym, na terenie całej Europy. Oprócz transportu, w ofercie znajduje się też mrożenie i magazynowanie produktów w chłodniach składowych. Zdolność zamrażalnicza to 700 ton surowca na dobę. Łącznie w obu zakładach produkcyjnych znajduje się 10 mroźni składowych o pojemności 18 tysięcy miejsc paletowych do przechowywania towarów w temperaturze do –23˚C. 85% zapotrzebowania energetycznego zakładów Paula Fish zaspokajana jest z własnej elektrowni wiatrowej.
„Postawiliśmy na zakup urządzeń chłodniczych marki Carrier, gdyż przez lata ich użytkowania przekonaliśmy się o ich niezawodności, wysokiej jakości i intuicyjnej obsłudze”.
Sławomir Gojdź, właściciel Paula Fish
Zgodnie z naturą
Od samego początku, budując swój biznes, zarząd kieruje się zasadami zrównoważonego rozwoju i korzysta z zielonej energii. Dobro środowiska naturalnego jest dla tej firmy kluczowe. W ciągu kilku lat chce być całkowicie neutralna dla środowiska. 100% zapotrzebowania energetycznego ma być pozyskiwane z odnawialnych źródeł.
– Ikona dwóch ryb w logo Paula Fish to nie tylko symbol podstawy naszego biznesu. To także znak odzwierciedlający rozwój, energię i równowagę. A kolory – granatowy i zielony – symbolizują stabilność, przywództwo, odpowiedzialność, wizjonerstwo i gwarancję jakości oraz nowoczesność, zrównoważony rozwój i zieloną energię. Gdyż Paula Fish jest w ogromnej większości firmą ekologiczną i przyjazną środowisku – podkreśla Sławomir Gojdź.
Potwierdzeniem takiego kierunku rozwoju jest również hasło „Driven by nature”, które towarzyszy tej marce. Łączy w sobie wszystkie kluczowe założenia prowadzonego biznesu i firmowej strategii. Firma koncentruje się na poszukiwaniu i zdobywaniu kolejnych, międzynarodowych rynków zbytu. W coraz większym zakresie prowadzi działalność na rynkach azjatyckich, a kolejnym krokiem będzie ekspansja na rynek afrykański.