Wydajność to temat przewodni prezentowanych przez firmę Schmitz Cargobull nowości, które zadebiutują podczas tegorocznych targów IAA Transportation w Hanowerze. Nowe rozwiązania transportowe mają nie tylko być bardziej efektywne, ale też zoptymalizować koszty operacyjne flot. Tegoroczne hasło to: Delivering Efficiency.
Podczas konferencji prasowej zorganizowanej we Vreden podkreślali to Andreas Schmitz, prezes zarządu oraz Boris Billich, dyrektor sprzedaży i Marnix Lannoije, dyrektor techniczny w Schmitz Cargobull. Zarząd przedstawił sytuację finansową firmy, działania na rynkach światowych, plany rozwoju oraz poszerzenie grupy o nowe marki. Podkreślono także znaczenie i dalszy rozwój zakładu we Vreden. Połowa sprzedawanych pojazdów Schmitz Cargobull to chłodnie powstające w tym mieście. Temat przewodni, czyli dostarczanie wydajności – „Delivering Efficiency”, będzie też towarzyszył firmie podczas targów IAA Transportation 2024. Odbędą się one we wrześniu w Hanowerze.
Transport chłodniczy
We Vreden około 2000 osób pracuje przy produkcji naczep i agregatów chłodniczych. Fabryka otrzymała sporo nagród za innowacyjne pomysły i procesy produkcyjne. Obecnie zakład przechodzi przebudowę w celu zwiększenia swoich mocy produkcyjnych oraz stworzenia zautomatyzowanej fabryki dającej możliwość zróżnicowania gamy pojazdów w celu maksymalnego wykorzystania mocy produkcyjnych.
Nowa hala montażowa z zautomatyzowanymi systemami produkcyjnymi powstaje na powierzchni 4500 m2. W wyniku rozbudowy fabryki Schmitz Cargobull będzie w przyszłości w stanie produkować do 80 pojazdów chłodniczych dziennie na dwie zmiany. Nieopodal głównego zakładu, w Vreden-Gaxel produkuje się agregaty chłodnicze Schmitz Cargobull S.CU. Zespół liczący około 100 pracowników opracowuje, testuje i produkuje konwencjonalne i elektryczne agregaty chłodnicze, montowane we własnych pojazdach chłodniczych Schmitz.
Obecnie ponad 20% pojazdów chłodniczych Schmitz S.KO.COOL jest dostarczanych z agregatem chłodniczym S.CU.
Nowości i nowinki
W czasie poświęconym na zapoznanie gości z technologią produkcji oraz nowościom, które będą szerzej prezentowane na IAA w Hanowerze, firma pokazała nowe rozwiązania dla całej gamy pojazdów.
Naczepy chłodnicze otrzymają nowy agregat chłodniczy własnej produkcji. Będzie on oferowany równolegle z już sprawdzonymi agregatami, montowanymi w pojazdach tej marki. Do wyboru będą wszystkie konfiguracje od agregatów spalinowych poprzez hybrydowe, kończąc na elektrycznych. Oprócz dobrze znanej chłodni S.KO COOL Schmitz oferuje naczepę elektryczną S.KOe COOL oraz jednoosiową naczepę chłodniczą S.KO CITY przeznaczoną do dystrybucji miejskiej.
W klasie naczep typu furgon pokazano naczepę do transportu towarów suchych S.BO EXPRESS. Jest ona przeznaczona dla firm specjalizujących się w transportach kurierskich i ekspresowych. Nowością w tej gamie będzie naczepa S.BO PACE połączona z aerodynamicznym nadwoziem EcoFIX. Do transportu multimodalnego Schmitz będzie oferował podwozie wymienne A.WF i Z.WF oraz skrzynię wymienną W.BO. Nowością jest rozsuwane podwozie kontenerowe S.CF z niezależnym agregatem prądotwórczym do podtrzymania temperatury w morskich kontenerach chłodniczych.
Delivering Efficiency – również cyfrowo
Dla transportu budowlanego wywrotki S.KI wyposażone w telematykę TrailerConnect mogą być doposażone w cyfrowy systemem ważenia pokładowego i system kamer.
Także w grupie naczep plandekowych można się spodziewać kilku nowości ze strony Schmitz Cargobull. Naczepa kurtynowa S.CS X-TOUGH z solidnym podwoziem będzie miała aerodynamiczne nadwozie EcoFIX. EcoDuo to koncepcja wydłużonego zestawu czekająca na zielone świtało ustawodawców. Nowością w grupie Schmitz Cargobull są lekkie pojazdy BERGER ecoCOIL i BERGERecotrail. Teraz oferowane również z pełną gamą usług dostępnych w Schmitzu.
W grupie nowości cyfrowych i obsługi posprzedażnej można wymienić: konserwację predykcyjną. To proces umożliwiający analizę parametrów pojazdów, dając możliwość rozwiązania problemów z awariami, zanim te się pojawią oraz własny system monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS) dla przyczep i naczep.
Tekst i zdjęcia: Jarosław Dynek
Więcej o nowościach Schmitz Cargobull w magazynie fleetLOG 6/2024.