Przez ostatnie lata środowisko transportowe na Wybrzeżu rozpoczynało wakacje Festynem Transportowca organizowanym przez Pomorskie Stowarzyszenie Przewoźników Drogowych z Gdyni. W tym roku PSPD świętowało wcześniej swoje 30-lecie, więc „Początek Lata 2024” zainaugurowała firma Ecoterm wraz z partnerami.
Letnia dawka wiedzy od Ecoterm
Impreza zorganizowana przez przedstawiciela Carrier Transicold na Pomorzu miała na celu podtrzymanie tradycji oraz prezentację pojazdów w świetle nowych zmian legalizacyjnych wchodzących w życie z początkiem lipca. Przedstawiono także nowy agregat naczepowy Vector HE 17. Zaproponowana przez Ecoterm inicjatywa spotkała się w branży z pozytywną reakcją partnerów biznesowych. Zaowocowało to świetną imprezą biesiadną z merytorycznym wstępem.
Dilerzy samochodów ciężarowych pokazali i omówili nowości, jakie w ostatnich miesiącach wprowadzono w ich pojazdach. Na placu można było zapoznać się i obejrzeć z bliska ciągniki siodłowe Volvo FH 16 Aero, Scanię Super model roku 2024. Również MAN-aTGX, Mercedesa e-Actrosa czy Renault Trucks T Evolution (ciężarówka roku 2024).
Premierą tego wieczoru była już u nas zapowiadana (fleetLOG 3/2024) chłodnia wykonana przez GT Trailers. Zabudowa powstała na trzyosiowym podwoziu DAF XD 450. Ecoterm pokazał również swoje realizacje. Wśród nich była izoterma ze zintegrowanym agregatem Kerstner na podwoziu Mercedesa Sprintera. Było też podwozie Scania P320 z chłodnią Igloocar i agregatem Carrier XARIOS 8. Dodatkową atrakcję przygotował diler MB BMG Goworowski. Można było zobaczyć najnowszą V 300 oraz SL43AMG i Myabacha GLS.
Nowy Vector
Nowy agregat firmy Carrier Transicold Vector HE17 nie zastępuje poprzedniego modelu Vector1550, ale uzupełnia gamę. Dlatego też oba modele firma wyposażyła w wysokoprężny silnik spalinowy poruszający prądnicę, natomiast cały osprzęt agregatu napędzają silniki elektryczne. Nowością w modelu HE 17 jest inwektor, który zmienia częstotliwość prądu. Umożliwia to płynną regulację obrotów kompresora bez zmiany obrotów silnika spalinowego. Zmieniono zakresy pracy diesla. W poprzednim Vectorze pracował w dwóch zakresach, w modelu HE17 są wykorzystywane cztery. Dodanie dwóch zakresów zwiększyło elastyczność napędu oraz pozwoliło zmniejszyć minimalną prędkość obrotową do 1100 obr/min. Maksymalna wydajność agregatu przy schładzaniu przekracza 16 kW, a przy grzaniu jest stała i wynosi 8 kW. Zmiany konstrukcyjne w połączeniu z modernizacją wydechu z silnika spalinowego wpłynęły na niższe zużycia paliwa. Zużycie o 30% i ograniczyły hałas o 3 dB.
W marcu Ecoterm wprowadził na rynek agregat Vector HE 17 zamontowany na naczepie Lamberet SR 2. Wtedy też, wraz z wybranymi partnerami firma wykonała szereg intensywnych prób drogowych, testując możliwości agregatu w rzeczywistych warunkach. Natomiast w trakcie testów wykorzystano w pełnym zakresie monitoring LYNX Fleet produkcji Carriera. Początek Lata 2024 stał się doskonałą okazją do zaprezentowania wyników tych testów. Firma będzie testowała naczepę Lambert wraz z agregatem Vector HE17 będzie teraz testowana przez największych pomorskich przewoźników realizujących przewozy w kontrolowanej temperaturze. Testy zakończą się 7 września podczas Pomorskiej Miss Scania na terenie Polsat Plus Areny Gdańsk.