sobota, 23 sierpnia, 2025

Prawo

Podniesienie opłat drogowych w krajach UE

Od 1 grudnia 2023 roku Niemcy, jako pierwszy kraj Unii Europejskiej, zwiększyły stawki opłat drogowych. Jest to odpowiedź na unijne przepisy z 2022 roku.

Spory w branży TSL

Spory w branży TSL mogą mieć różne przyczyny – od zaległych płatności, po wszelkiego rodzaju kwestie wynikające ze szkód czy zapisów w umowach.

Przewoźnik i jego odpowiedzialność za powierzony ładunek w świetle przepisów prawa

Transport drogowy jest branżą, która w ostatnich latach rozwijała się w Polsce najdynamiczniej, wnosząc ogromny wkład w rozwój gospodarczy kraju. Do postawienia takiej tezy uprawnia zarówno znaczący udział transportu w naszym PKB, jak i w krajowym rynku pracy. Jaką przewoźnik ponosi odpowiedzialność za ładunek?

Kto odpowiada za nielegalny przemyt w przewozie towaru?

Branża transportowa bywa nieprzewidywalna, dlatego przewoźnik powinien być gotowy na każdą sytuację.

Porozumienie w sprawie emisji CO2 przez pojazdy o dmc powyżej 7,5 t

Rada Europy i negocjatorzy Parlamentu Europejskiego osiągnęły 18 stycznia 2024 roku tymczasowe porozumienie w sprawie norm emisji CO2 dla ciężkich pojazdów użytkowych.

Prezes UOKiK przeciw zatorom płatniczym

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny nałożył kary w łącznej kwocie prawie 8 mln zł na spółki Volkswagen Poznań i Solaris Bus & Coach za tworzenie zatorów płatniczych.

Kara umowna za brak neutralizacji dokumentów transportowych?

W trosce o własne interesy, zleceniodawcy często domagają się od przewoźników neutralizacji dokumentów transportowych i nakładają kary za brak jej przeprowadzenia.

Reklamacja w transporcie drogowym – kiedy można ją składać?

Reklamacja pełni ważną rolę również w transporcie drogowym. Jeśli przewoźnik nie wykona umowy przewozu lub zrobi to nienależycie, powinien liczyć się z możliwością otrzymania reklamacji.

Euro 7: wstępne porozumienie

Rada i Parlament Europejski osiągnęły w poniedziałek 18 grudnia wstępne porozumienie w sprawie normy Euro 7.

Nowe cele redukcji emisji CO2 dla samochodów ciężarowych

Podwyższone cele redukcji emisji CO2 dla średnich i ciężkich samochodów ciężarowych to droga ku zrównoważonemu transportowi, uważa Krystian Koprowski z FM Logistic.

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź