DB Schenker wprowadza szybszą opcję dla eksportu LCL dla przesyłek do 4 ton. Dzięki alternatywnym trasom do regionu Azji i Pacyfiku czas dostawy może zostać skrócony nawet o 17 dni. Rozwiązanie jest dostępna dla klientów z Polski, Litwy, Łotwy i Estonii.
Nowa propozycja dla eksportu przesyłek drobnicowych dostępna jest z dwóch europejskich hubów: portu w Mediolanie i Rotterdamie. Pierwszy z nich obsługuje sześć pinktów docelowych w ofercie DB Schenkera: Bangkok (Tajlandia), Hong Kong, Dżakartę (Indonezja), Haiphong (Wietnam), Melbourne i Sydney. Z kolei z Rotterdamu przesyłki obsługiwane będą na czterech kierunkach: Port Kelang (Malezja), Laem Chabang (Tajlandia), Cat Lai (Wietnam) i Xingang (Chiny).
Dostawy LCL (ang. Less than Container Load) to przewóz przesyłek drobnicowych, podczas którego wykorzystuje się jedynie część kontenera (przestrzeni ładunkowej). Umożliwia wspólny transport przesyłek różnych zleceniodawców.
LCL: atuty sieci
– Wykorzystujemy atuty naszej silnej, globalnej sieci transportu lądowego i oceanicznego. Dzięki opracowaniu alternatywnych tras skracamy czas realizacji dostaw, ale to klienci sami mogą decydować, czy chcą korzystać z opcji standardowej czy szybkiej – mówi Justyna Jaśkiewicz, dyrektor ds. LCL w klastrze Europy Północnej i w Wschodniej w DB Schenkerze. – Redukcja zapasów i przestrzeni magazynowej, szybsze fakturowanie – to kolejne mocne strony tego rozwiązania.
Proponowane przez DB Schenkera rozwiązanie jest ekonomiczną alternatywą dla klientów, którzy nie chcą korzystać z szybkiego transportu lotniczego, a tradycyjne połączenie oceaniczne uniemożliwia im sprawne dotarcie na rynki zbytu w regionie Azji i Pacyfiku. To także redukcja kosztów składowania w magazynach klientów. Dzięki LCL producenci i eksporterzy mogą częściej i szybciej wysyłać wytworzone towary.