Schmitz Cargobull i Trimble nawiązały strategiczne partnerstwo, aby oferować rozwiązania dla zoptymalizowanej i szybkiej wymiany danych.
Za pośrednictwem centrum zarządzania danymi TrailerConnect firmy Schmitz Cargobull spedytorzy mogą w kontrolowany i bezpieczny sposób udostępniać swoim klientom dane dotyczące zleceń. Aby umożliwić im jeszcze efektywniejsze wykorzystanie danych, Schmitz Cargobull współpracuje z wyspecjalizowanymi dostawcami narzędzi do gromadzenia i obróbki danych. Jednym z nich został Trimble, zajmujący się pozycjonowaniem, zdalną komunikacją i oprogramowaniem.
Schmitz Cargobull i Trimble: jedna platforma
Integracja centrum zarządzania danymi Schmitz Cargobull (Data Management Center) z platformą Trimble przynosi korzyść klientom, którzy już jej używają. Wszystkie dane zebrane z pojazdów mogą być przesyłane w czasie rzeczywistym do Trimble’a. Dzięki temu klienci mają wgląd w informacje o ciężarówkach i naczepach za pośrednictwem jednej platformy, która gromadzi bezpośrednio dane o pojazdach. Za jej pośrednictwem użytkownicy mogą również przesyłać informacje dotyczące transportu swoim klientom, co usprawnia ich procesy logistyczne i spedycyjne. Jest to idealne rozwiązanie dla flot mieszanych.
– Dzięki centrum zarządzania danymi przewoźnicy mają pełną kontrolę nad swoimi danymi i mogą efektywnie przekazywać wybrane informacje stronom trzecim. Inteligentne gromadzenie informacji o pojeździe, trasie i zamówieniu pozwala wybierać i przetwarzać znaczne więcej danych niż tylko te o lokalizacji i temperaturze. W dodatku dane te można przesyłać innym zainteresowanym za naciśnięciem jednego przycisku. Centrum zarządzania danymi TrailerConnect oznacza łączność i przejrzystość. Wszyscy zaangażowani w łańcuch dostaw odnoszą z tego korzyści – dodaje Danielsen.
Od 2018 roku Schmitz Cargobull wyposaża seryjnie wszystkie naczepy plandekowe z burtami i kurtynowe w system telematyczny TrailerConnect, realizując w praktyce hasło „100% SMART”. Dzięki dostępności danych telematycznych z naczep, Schmitz Cargobull kontynuuje cyfrową transformację branży i tworzy bazę do optymalizacji wydajność przepływów logistycznych i obniżenia całkowitego kosztu posiadania (TCO) pojazdów. Jeśli klient korzysta z systemu innego dostawcy, ma możliwość przesyłania do niego danych poprzez centrum zarządzania danymi, zintegrowane z portalem TrailerConnect. Liczba użytkowników centrum zarządzania danymi systematycznie rośnie.