2023 rok był dla DPD czasem wzmacniania relacji z partnerami biznesowymi i dalszym rozwojem naszych usług.
Dzięki partnerstwu z siecią Żabka zostało uruchomionych 10 000 nowych punktów nadań i odbiorów, co pozwoliło zamknąć rok liczbą 26 000 punktów DPD Pickup w całej Polsce, w tym ponad 6000 automatów paczkowych. To czyni firmę największą i najbardziej dostępną siecią nadań i odbiorów paczek poza domem (OOH – out of home delivery) w Polsce.
We wrześniu firma oddała do użytku nowy oddział-sortownię w Zgierzu w województwie łódzkim, wychodzący naprzeciw oczekiwaniom i potrzebom handlu internetowego. Wzmocniono również ofertę przesyłek transgranicznych (cross-border) i kompleksowej obsługi zamówień (fullfilment) dla klientów biznesowych.
DPD: więcej elektrycznych
Na początku ubiegłego roku Geopost, a tym samym DPD Polska, przyjęła deklarację „zerowej” emisji netto – Net-Zero 2040. Jako wyraz wsparcia dla rozwoju gospodarki obiegu zamkniętego nawiązano współpracę z marką Ubrania Do Oddania. Firma świętowała również dostarczenie milionowej paczki rowerem towarowym, których ma już ponad 80. Z końcem 2023 roku flota samochodów elektrycznych liczyła ponad 500 pojazdów.
W 2023 roku DPD otrzymało między innymi TSL Award dziennika Rzeczpospolita w dziedzinie ekologii w logistyce, tytuł lidera ESG wg Gazety Finansowej, Srebrny Listek CSR magazynu Polityka, certyfikat Poland’s Best Employers 2023 magazynu Forbes oraz wyróżnienie Friendly Workplace 2023.
DPD Polska również po raz kolejny otrzymało statuetkę Superbrands – nagrodę dla marek cieszących się największym uznaniem konsumentów i ekspertów.