W pierwszej połowie listopada 2033 roku spółka obsłużyła o 35% więcej przesyłek niż w analogicznym okresie 2022 roku.
Tegoroczne inwestycje logistyczne Poczty Polskiej w nowe sortery w halach logistycznych we Wrocławiu, Lublinie i Lisim Ogonie już przynoszą efekty. Dzięki nim spółka może znacznie sprawniej obsługiwać przesyłki w zbliżającym się przedświątecznym szczycie zakupowym, a prezenty dotrą na czas.
Kurier przyjdzie także w sobotę
Liczba przesyłek obsługiwanych przez Pocztę Polską stale rośnie. W połowie roku, czyli zwykłym okresie bez istotnych pików, spółka obsługiwała średnio 20% przesyłek więcej niż w tych samych miesiącach ubiegłego roku. Obecnie obserwuje się już wzrosty o 35%, co wskazuje na to, że Polacy wcześniej niż zwykle rozpoczęli przygotowania do świąt Bożego Narodzenia i chętniej wybierają dostawy za pośrednictwem Poczty Polskiej. Co więcej, od najbliższego piątku, kiedy przypada Black Friday, spodziewane są aż do Wigilii, największe wzrosty obsługiwanych przesyłek w okresie przedświątecznym.
W ramach zwiększonych wolumenów, Poczta Polska od 25 listopada rozpocznie doręczanie przesyłek w soboty. Kurierów spodziewać się mogą mieszkańcy Warszawy, Wrocławia i Poznania. Im bliżej świąt Bożego Narodzenia, tym liczba obszarów, na których przesyłki zostaną doręczone w weekendy będzie rozszerzana.
Poczta: wysyłka bez etykiety
Szczególnie popularnym sposobem dostawy przesyłek zamawianych za pośrednictwem Poczty Polskiej jest usługa Pocztex. Klient może wybrać najdogodniejszą formę odbioru zakupów spośród trzech możliwych wariantów: Pocztex PUNKT – dostawa do sieci punktów, która obejmuje blisko 17 000 lokalizacji w całej Polsce, Pocztex AUTOMAT – dostawa do automatów paczkowych, zlokalizowanych w całym kraju i Pocztex KURIER – doręczenie przez kuriera pod wskazany adres.
W ostatnim czasie Poczta Polska uruchomiła także dwie usługi, które mogą docenić także młode osoby: aplikację do obsługi przesyłek kurierskich Pocztex Mobile oraz możliwość nadawania paczek – w placówkach pocztowych i w sieci punktów partnerskich – bez drukowania etykiet.