Stellantis Pro One to jednostka Stellantis odpowiedzialna za samochody dostawcze. Podczas tegorocznych targów IAA Transportation na stoisku marki ujrzymy dostawcze auta firm Citroën, FIAT Professional, Opel i Peugeot. Targi odbędą się w dniach 17-22 września w Hanowerze.
W tym roku uwagę skupiono na technologii wodorowych ogniw paliwowych (FCEV). Ta wkrótce będzie dostępna w dużych samochodach dostawczych Stellantis. Jest to istotny krok w kierunku zeroemisyjnej mobilności. Najważniejszym wydarzeniem jest światowa premiera Opla Movano HYDROGEN. W świetle reflektorów znajduje się również nowy silnik MultiJet 4.0 i automatyczna skrzynia biegów AT8. Ich atuty to znaczna poprawa osiągów i zmniejszenie emisji CO2 o 10%. Najpierw jednak czeka nas konferencja prasowa, która odbędzie się 16 września, o godz. 11:20. Udział w niej wezmą Xavier Peugeot, starszy wiceprezes Stellantis Commercial Vehicles Business Unit, oraz Florian Huettl, dyrektor generalny marek Opel i Vauxhall.
Są powody do zadowolenia
Dostawczy dział Stellantisa cieszy się udziałem w rynku przekraczającym 28,5%. Marka odnotowuje znaczny wzrost sprzedaży w Niemczech. Mowa o zwiększeniu udziału w rynku o 4% i sprzedaż o ponad 45% w pierwszej połowie 2024 r. Podczas targów w Niemczech odwiedzający będą mogli lepiej poznać samochody Opel Combo Electric, Citroën E-Berlingo Crew Van, Peugeot e-Expert Fridge z EPTO, Opel Movano HYDROGEN oraz Fiat Professional E-Ducato Cargo Box.
Na targach IAA Transportation 2024 Stellantis Pro One zaprezentuje swoją strategię adaptacji i unowocześniania, opracowaną we współpracy z ponad 450 certyfikowanymi partnerami z całego świata. Dzięki rosnącej liczbie własnych adaptacji i rozbudowanej sieci, Stellantis oferuje szeroką gamę produktów. Są w niej wywrotki, samochody dostawcze ze zoptymalizowaną przestrzenią ładunkową oraz pojazdy rekreacyjne. Wszystkie zaprojektowane pod kątem zaspokojenia specyficznych potrzeb klientów prywatnych, małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) oraz dużych flot.
Coraz bliżej do zeroemisyjności
Szczególna uwaga będzie poświęcona innowacyjnej technologii wodorowych ogniw paliwowych (FCEV). Jest ona już dostępna w średniej wielkości samochodach dostawczych, a wkrótce zostanie zastosowana w nowej gamie dużych dostawczaków. Jest to ważny etap na drodze Stellantis do zeroemisyjnej mobilności. W przypadku dużych wodorowych samochodów dostawczych, grupa zaprojektowała specjalną architekturę o średniej mocy. Oferuje ona zasięg do 500 km, zaś czas tankowania wodoru wynosi zaledwie 5 minut. Wszystko przebiega bez uszczerbku dla pojemności, przestrzeni ładunkowej i wydajności.
Co jeszcze z nowości?
Ponadto w Hanowerze w centrum uwagi znajdzie się nowy silnik MultiJet 4.0 i nowa 8-biegowa automatyczna skrzynia biegów AT8. Są one teraz oferowane w odnowionej gamie dużych samochodów dostawczych Stellantis Pro One. Znany ze swojej niezawodności silnik MultiJet 4.0 zapewnia moment obrotowy 450 Nm. To wynik najlepszy w swojej klasie dla dużych samochodów dostawczych z napędem na przód. Dwuobwodowy układ recyrkulacji spalin dodatkowo zwiększa niezawodność, osiągi i redukcję emisję spalin. Skrzynia biegów AT8 zapewnia 10-procentową redukcję emisji CO2 w porównaniu z obecną wersją automatyczną. Dzieje się tak dzięki zastosowaniu bardziej zrównoważonego, wydajnego i precyzyjnie kontrolowanego momentu obrotowego.
IAA Transportation 2024 będzie więc dobrą okazją, by odkryć nowe funkcje odnowionej gamy Stellantis Pro One. Gama obejmuje 12 nowych modeli oferujących elektryfikację drugiej generacji. Chodzi o pojazdy elektryczne o napędzie akumulatorowym i pojazdy na ogniwa paliwowe).