Shell Starship po raz pierwszy w Europie. W ramach tej inicjatywy opracowano koncepcyjną ciężarówkę Starship 3.0 Hybrid. Pojazd pojawi się na Automechanika Frankfurt 2024 – międzynarodowych targach branży usług motoryzacyjnych.
Na targi Automechanika (10-14 września) pojazd trafi z jazd pokazowych w Chinach. Uczestnicy wydarzenia będą mogli dowiedzieć się, w jaki sposób najnowsze technologie mogą wpływać na transport. Chodzi o zwiększanie wydajności przewozów ładunków, poprawę zużycia paliwa i zmniejszenie emisji CO2.
Nie ma czasu do stracenia
Aby sprostać wymaganiom zmieniających się norm emisji spalin, operatorzy flot muszą znaleźć odpowiednie sposoby na szybką dekarbonizację i poprawę efektywności energetycznej. Pojazdy ciężarowe są odpowiedzialne za około jedną czwartą emisji CO2 z transportu drogowego w UE. Emisje te nadal zwiększają się ze względu na rosnący popyt. Shell zaznacza, że zdaje sobie sprawę, iż redukcja emisji jest globalnym wysiłkiem. Dlatego angażuje się we wspieranie dekarbonizacji sektora komercyjnego transportu drogowego. Starship 3.0 Hybrid to platforma do poszukiwania innowacji w zakresie aerodynamiki i inteligentnych systemów. Służy także sprawdzaniu zastosowań łatwo dostępnych technologii zwiększających efektywność energetyczną na rynkach poza Chinami.
Shell Starship działa od 2018
Celem Shell jest poprawa wydajności przewozu ładunku i oszczędności paliwa w komercyjnym transporcie drogowym. W 2018 r. firma wystartowała w USA z inicjatywą Shell Starship. Od tego czasu Shell z powodzeniem opracował Starship 1.0 i Starship 2.0. Oba modele uzyskały bardzo dobre wyniki. Bazując na tym sukcesie, Shell Starship 3.0 Natural Gas ponownie podniósł poprzeczkę. Z każdą kolejną odsłoną inicjatywy Starship, Shell pokazuje, jak można współpracować w celu zmniejszenia zużycia energii i emisji CO2.
Jako pierwszy model Shell Starship zaprojektowany poza Stanami Zjednoczonymi, Starship 3.0 Hybrid wykorzystuje wnioski wyciągnięte z inicjatywy Starship. Ma parametry specjalnie dostosowane do chińskich flot pojazdów o dużej ładowności. Shell zainicjował projekt wspólnie z FAW Jiefang, chińskim producentem ciężarówek. Dzięki tej współpracy Starship 3.0 Hybrid jest wyposażony w napęd hybrydowy FAW (FAW Advanced Hybrid Power). Napędza go paliwo Shell Bio-Diesel w celu dalszej redukcji emisji CO2.
Starship 3.0 Hybrid – chiński początek
Zapowiedź Starship 3.0 Hybrid miała miejsce w październiku 2023 r. na szczycie Shell China Powering Progress Summit. Od tego czasu program przyciągnął uwagę nie tylko w Chinach, ale także na innych rynkach. W styczniu 2024 r. Starship 3.0 Hybrid został zaprezentowany oficjalnie. Od kwietnia do czerwca 2024 r. koncepcyjna ciężarówka wykonała demonstracyjny przejazd przez Chiny. Analiza zostanie opublikowana jeszcze w tym roku.
Targi Automechanika Frankfurt to forum, na którym liderzy branży motoryzacyjnej prezentują produkty i rozwiązania dotyczące zrównoważonej mobilności. Jest to idealne miejsce do zademonstrowania sposobu, w jaki Shell współpracuje z partnerami na lokalnych rynkach, aby stymulować transformację. Poprzez inicjatywę Starship, Shell wpisuje się w cel targów Automechanika. Organizator chce stworzyć globalną sieć poprzez współpracę z szerszą gamą przedsiębiorstw. Ma to pokazać możliwości osiągnięć w obszarach efektywności energetycznej i dekarbonizacji.
Targi Automechanika Frankfurt 2024 już we wrześniu. Z dokonaniami marki Shell będzie można zapoznać się na stoisku B61 w hali 12 oraz na stoisku zewnętrznym (F51, F12).