sobota, 16 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościRenault w Polsce w 2023 – Master wciąż liderem

Renault w Polsce w 2023 – Master wciąż liderem

Renault z udziałem 5,9% zakończyło 2023 rok na piątej pozycji wśród marek motoryzacyjnych w Polsce, a jednocześnie po raz czwarty zostało liderem polskiego rynku samochodów dostawczych.

Łącznie w 2023 roku Renault sprzedało 31 653 samochody. Dało to marce piątą pozycję na rynku pod względem sprzedaży (samochody osobowe i dostawcze), z udziałem 5,9% rynku.

Renault Master szósty rok z rzędu utrzymał pozycję lidera w swoim segmencie i polskiego rynku samochodów dostawczych.

Przebojowe Clio

Najchętniej wybieranym modelem osobowym marki okazało się Clio z 4482 sprzedanymi samochodami (+42% vs. 2022), kolejną pozycją może pochwalić się Captur z 3423 zarejestrowanymi autami (57% zamówień złożyli klienci indywidualni). W 2023 roku zarejestrowano 2534 hybrydowe Arkany. Dobrze na rynku został przyjęty nowy model Renault Austral: 1784 zarejestrowane auta.

renault
Renault Clio

Rośnie sprzedaż samochodów zelektryfikowanych. W ofercie aut hybrydowych i elektrycznych są dostępne elektryczne Megane E-Tech 100% electric, Kangoo E-Tech 100% electric oraz Scenic E-Tech electric (zamówienia otwarte), a także hybrydy: Clio E-Tech full hybrid, Captur E-Tech full hybrid, Arkana E-Tech full hybrid, Austral E-Tech full hybrid, Espace E-Tech full hybrid. Gama samochodów Renault E-Tech stanowi już 14% w miksie produktowym marki.

Master numerem jeden

Po raz czwarty z rzędu Renault zostało liderem rynku samochodów dostawczych. Master od sześciu lat jest niekwestionowanym liderem rynku aut dostawczych do 3,5 t – 10 111 zarejestrowanych aut, co daje 26,3% udziału w rynku.

Renault
W 2023 roku miał premierę nowy Master.

Trafic Passenger został liderem rynku w segmencie minibusów, z wynikiem 3150 zarejestrowanych samochodów, co stanowi 30,5% segmentu. Jest to wzrost o 2% w porównaniu z rokiem 2022. W segmencie średnich furgonów Trafic utrzymał drugie miejsce, a Express zajął drugie miejsce w segmencie furgonetek.

Od 15 lat Renault pozostaje liderem rynku samochodów modyfikowanych. Największy udział w sprzedaży mają zabudowy skrzynie z plandeką, samochody do przewozu osób niepełnosprawnych oraz różnego rodzaju kontenery, w tym izotermiczne i chłodnicze, skrzynie otwarte i wywrotki.

– Wyniki za 2023 rok potwierdzają, że przyjęta przez nas strategia działa. Sprzedaż samochodów zelektryfikowanych E-Tech wzrasta. Cieszymy się jak co roku z sukcesu naszych modeli dostawczych, Master jest niekwestionowanym liderem w swoim segmencie nie tylko na polskim, ale również na europejskim rynku. Nasza sieć dealerska została ponownie uznana za najlepszą w Polsce. Z nadzieją patrzymy na ten rok, w którym czeka nas wiele nowości, m.in. Scenic, Rafale, R5 i Nowy Master – mówi Tomasz Mróz, dyrektor wykonawczy Renault w Polsce i krajach bałtyckich

Nowości w 2024

Na rynek weszły Renault Arkana po faceliftingu, Espace oraz czeka nas nowa odsłona modelu Captur. W marcu pojawi się elektryczny Scenic, następnie nowy Master i zupełnie nowy model Rafale. Pod koniec roku zostaną otwarte już zamówienia na R5.

renault
Renault Espace

W tym roku Renault uruchomi projekt Re-Factory w Polsce, pierwszy raz w Europie realizowany z siecią dilerską. Jest to usługa odnowienia samochodów używanych marki przez przeszkolonych w tym celu specjalistów u dilera. Będą to samochody, które po renowacji obejmującej karoserię, mechanikę i wnętrze, przeprowadzonej przez autoryzowany serwis, zostaną przygotowane do odsprzedaży. Samochody będą objęte specjalną gwarancją. Pierwszy zakład zostanie uruchomiony w Warszawie, z możliwością rozszerzenia projektu na inne miasta. Producent zakłada, że na początku odnawianych będzie ok. 150-200 samochodów miesięcznie.

Nowa aplikacja Mobilize share

Firma uruchomi nową usługę wynajmu krótkookresowego poprzez aplikację. Klienci będą mogli zarezerwować i wynająć samochód przez aplikację i zwrócić w tym samym miejscu. Usługa będzie dostępna 24/7. Zakłada się, że usługa w pierwszym okresie działania będzie obejmowała głównie klientów, którzy pozostawiają swoje auto w serwisie na czas jego serwisowania. W pierwszej fazie projektu dostępnych będzie 500 samochodów z sieci Renault Pro+.

Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź