niedziela, 6 kwietnia, 2025
Strona głównaAktualnościDHL Freight testuje eActrosa 300

DHL Freight testuje eActrosa 300

DHL Freight testował przez kilka dni ciągnik Mercedes-Benz eActros 300.

Bateryjna ciężarówka transportowała z DHL Freight Terminal w Hagen koło Dortmundu średnio 12 ton komponentów do oddalonej o około 175 kilometrów fabryki Mercedesa-Benza w Kassel. Ładowanie po drodze nie było konieczne, ciągnik był doładowywany dopiero w Kassel. Dziennie pokonywał 350 kilometrów.

DHL Freight: dostawy z daleka i z bliska

Jako regionalny spedytor DHL Freight odpowiada za transport komponentów od dostawców z Nadrenii Północnej-Westfalii i częściowo z krajów Beneluksu do fabryk Mercedes-Benz Trucks. Ładunek odbierany od dostawców jest gromadzony w centrach logistycznych DHL Freight, m.in. w Hagen, a następnie transportowany do zakładów.

– Fabryka Mercedesa-Benza w Kassel jest centrum produkcji i rozwoju elektrycznych układów napędowych Daimler Truck. Logiczne jest, że teraz intensywnie pracujemy nad elektryfikacją transportu dostaw do zakładu – mówi Frank H. Lehmann, dyrektor fabryki Mercedesa w Kassel.

Ciągnik eActros 300 może tworzyć z naczepą zestawy o typowej długości, przyjętej w europejskich przepisach. Wykorzystuje te same rozwiązania techniczne, co eActros 300/400. Trzy pakiety akumulatorów, każdy o pojemności 112 kWh, zapewniają zasięg do 220 km na jednym ładowaniu. Ciągnik eActros 300 może być ładowany z mocą do 160 kW. Potrzeba nieco ponad godziny, aby naładować trzy pakiety akumulatorów od 20 do 80% na stacji szybkiego ładowania prądem stałym o natężeniu 400 A.

DHL Freight
Mercedes-Benz Trucks chce zelektryfikować do końca 2026 roku 100% dostaw do zakładu w Wörth.

Elektryfikacja dostaw do 2026 roku

Fabryka Mercedes-Benz Kassel opracowuje plany elektryfikacji dostaw, obejmujące infrastrukturę do ładowania. Tymczasem Mercedes-Benz Trucks wyznaczył sobie ambitny cel zelektryfikowania do końca 2026 roku 100% dostaw do zakładu w Wörth.

Wraz z dostawcami usług logistycznych i spedytorami, którzy zaopatrują zakład, firma pracuje nad stopniowym wprowadzaniem elektrycznych ciężarówek do ruchu. W Wörth mają być zainstalowane ładowarki, dostępne dla dostawców i pojazdów używanych w zakładzie.

DHL Freight
Mercedes eActros wyposażony jest w trzy pakiety akumulatorów, każdy o pojemności 112 kWh, co zapewnia zasięg do 220 km na jednym ładowaniu. Mona je ładować z mocą do 160 kW.
Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera

This site is protected by hCaptcha and its Privacy Policy and Terms of Service apply.

Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź