środa, 26 marca, 2025
Strona głównaAktualnościMaxus e-Deliver 5 już w Polsce

Maxus e-Deliver 5 już w Polsce

Maxus e-Deliver 5 to dostawczak średniej wielkości. Maxus jest chińskim producentem dostawczych i osobowych vanów, pick-upów oraz SUV-ów. Model e-Deliver 5 jest elektrycznym autem dostawczym średniej wielkości. Łączy największą ładowność w klasie, zapewnia zasięg sięgający 489 km (wg normy WLTP) oraz przystępną cenę. Jaką? Promocyjna oferta startuje od 155 900 zł bez uwzględnienia programów dopłat.

Obecna na polskim rynku od 2022 r. marka Maxus to specjalista od dostawczych i osobowych vanów z napędem elektrycznym. Dysponuje najszerszą gamą modeli tego typu w całej Europie. Wraz z debiutem e-Deliver 5 kompletuje portfolio linii e-Deliver,. Przy objętościach przestrzeni ładunkowej od 4,8 do 20 m³ jest ona w stanie odpowiedzieć na wszystkie potrzeby transportowe. Zarówno drobnych, jak i największych biznesów. Po bardzo udanym otwarciu roku na polskim rynku (wzrost rejestracji w styczniu o 150% rok do roku) Maxus rozpoczyna największą w swojej historii ofensywę modelową. Jej pierwszym elementem jest e-Deliver 5. To elektryczny van średniej wielkości, który łączy wyróżniający się na ulicy design, dużą przestrzeń ładunkową, wydajny napęd elektryczny, najnowocześniejsze systemy bezpieczeństwa oraz korzystnie skalkulowane koszty użytkowania.

„Zielona logistyka stanowi przyszłość europejskiego, a w tym i polskiego biznesu. Model e-Deliver 5 oferuje wszystkie zalety elektrycznych samochodów dostawczych i unika utożsamianych z nimi kompromisów, jest najlepszym dowodem na to, że produkty Maxusa pomagają polskim przedsiębiorcom odpowiadać na wyzwania tej transformacji w sposób dopasowany do ich potrzeb i realiów” – mówi Yaroslav Gural, manager krajowy Maxus Polska.

Maxus e-Deliver 5 – 1,2 t ładowności

Nowy e-Deliver 5 uzupełnia kompleksową gamę Maxusa w segmencie elektrycznych vanów. Zajmuje miejsce pomiędzy obecnymi już na polskim rynku e-Deliver 3 a e-Deliver 7. Mierzy do 5250 mm długości, 1874 mm szerokości i do 1960 mm wysokości. Wszechstronna gama wariantów zabudowy oferuje przestrzenie ładunkowe o pojemności 6,6 lub 7,7 m³.

Model został zaprojektowany od podstaw jako elektryczny. Dzięki temu architektura napędu w żaden sposób nie ogranicza ładowności funkcjonalności przestrzeni ładunkowej. Jej szerokość pomiędzy nadkolami wynosi 1250 mm, co gwarantuje wygodny przewóz europalet i innych dużych ładunków. Drzwi przesuwne z obydwu stron dają znaczącą przewagę łatwego załadunku i rozładunku niezależnie od warunków. Tylne drzwi otwierają się pod kątem 180 stopni. Niezależnie od niego w kabinie pasażerskiej znajdują się trzy miejsca siedzące w standardzie. Modelu e-Deliver 5 nie dotyczy utożsamiany zwykle z elektrycznymi samochodami dostawczymi problem ograniczonej ładowności. W jego przypadku wynosi ona aż 1,2 tony. W połączeniu z możliwością ciągnięcia przyczep do 1,5 tony i mocnym silnikiem o mocy 163 KM pozwala to wykorzystywać go również do transportu ciężkich materiałów.

Elektryczny z dobrym zasięgiem

Elektryczne samochody dostawcze mogą liczyć w miastach na szereg przywilejów. W kolejnych latach – w miarę wprowadzania kolejnych Stref Czystego Transportu – będą się one tylko zwiększały. Wzbudzająca sympatię stylistyka e-Deliver 5 wyróżnia go na ulicy. Dzięki temu może stać się na miejskich arteriach wizytówką firmy i stanowić dodatkowy atut biznesowy.

Jego wydajnie ukształtowany, aerodynamiczny kształt zapewnia jednak duży zasięg również poza terenem zabudowanym. Model e-Deliver 5 został wsparty na nowej płycie podłogowej MILA (Modular Intelligent Lightweight Architecture). Autorska konstrukcja Maxusa wyznacza nowe standardy w wymiarach efektywności, niskiej masy i wydajności gospodarowania energią dla elektrycznych samochodów dostawczych. Z optymalnie wyskalowanym akumulatorem o pojemności 64 kWh e-Deliver 5 oferuje zasięg do 489 km w cyklu miejskim. To również aż 335 km jazdy bez lokalnej emisji spalin w cyklu mieszanym (pomiar wg normy WLTP).

Dzięki maksymalnej mocy ładowania 70 kW ponowne uzupełnienie energii do 80% akumulatora trwa zaledwie 45 minut. W codziennej eksploatacji najlepiej sprawdzi się ładowanie przez noc przez wallboxa AC z mocą 11 kW, którego można zamontować w domu lub w firmie. Samochód objęty jest gwarancją na 5 lat lub 100 000 km. Jego akumulator trakcyjny jest objęty wydłużoną ochroną na 8 lat lub 200 000 km, co daje pewność długotrwałej eksploatacji bez obaw o ograniczanie parametrów napędu.

Bezpieczeństwo sprawdzone przez Euro NCAP 

Maxus odpowiada na potrzeby odbiorców biznesowych, którzy dbają o najwyższy poziom bezpieczeństwa swoich pracowników. Model e-Deliver 5 gwarantuje pewność prowadzenia we wszystkich warunkach drogowych oraz maksymalną ochronę w razie kolizji. Potwierdzają to wyniki testów niezależnej europejskiej instytucji Euro NCAP, która przyznała nowemu modelowi Maxusa najwyższą ocenę: platynową odznakę. Obecne testy Euro NCAP sprawdzają nie tylko zachowanie konstrukcji samochodu podczas zderzenia. Badają również wiele innych aspektów wpływających na bezpieczeństwo podczas jazdy, w tym zapobieganie kolizjom. Docenione zostało kompleksowe wyposażenie Maxusa e-Deliver 5 w tym zakresie. Obejmuje już w standardzie między innymi adaptacyjny tempomat, inteligentne światła drogowe, czujniki parkowania z tyłu oraz systemy utrzymania pasa ruchu, rozpoznawania znaków drogowych, ostrzegania przed kolizją i automatycznego hamowania awaryjnego.

Wygodnie jak w gabinecie

Kokpit Maxusa e-Deliver 5 zapewnia komfortowe i funkcjonalne środowisko pracy. Nowocześnie zaprojektowana przestrzeń wyposażona jest w trzy miejsca siedzące, regulowany fotel kierowcy z podłokietnikiem i funkcją podgrzewania siedziska oraz dotykowy ekran o przekątnej 12,3″. Obsługuje on kamerę 360 stopni i bezprzewodowe aplikacje Apple CarPlay/Android Auto, gwarantujące zwiększoną wydajność oraz rozrywkę przez cały dzień pracy.

Maxus e-Deliver 5 dostępny jeszcze w marcu

Tak kompletnie wyposażony van średniej wielkości z elektrycznym napędem debiutuje na polskim rynku z promocyjną ceną 155 900 zł netto (nie uwzględniając dopłat z programów rządowych). To podobnie jak samochody dostawcze tej wielkości z napędami spalinowymi. Konkurencyjność e-Deliver 5 dodatkowo wzmacniają korzystne narzędzia finansowania samochodów przygotowane wspólnie z Santander Consumer Bank. Więcej informacji na ich temat dostępnych jest w 20 polskich salonach marki Maxus. Pierwsze egzemplarze nowego Maxusa e-Deliver 5 dotrą tam przed końcem marca 2025. Marka Maxus powstała w 2011 r. na bazie brytyjskiego producenta samochodów dostawczych LDV Maxus, który korzeniami sięga Rover Group. W roku 2024 wyprodukowała ponad 177 000 pojazdów i została największym eksporterem samochodów dostawczych w Chinach. Na polskim rynku zadebiutowała w 2023 r.

Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź