Wielton Logistic ograniczył prędkości wszystkich ciągników siodłowych floty do 85 km/h. Dzięki temu zużycie paliwa spadło o około 0,7 l na 100 km.
Wcześniej ciągniki mogły jeździć z prędkością maksymalnie 90 km/h. Wielton Logistic przeprowadził testy, które potwierdziły, że dzięki redukcji prędkości o 5 km/h ciągnik siodłowy spala o 0,7 l paliwa mniej na 100 km. Przy założeniu średniej hurtowej ceny paliwa w danym miesiącu i trasy jaką pokonuje w tym okresie każdy z ciągników siodłowych okazało się, że łącznie spółka może zaoszczędzić przeszło 14 000 zł, co w skali roku daje już ponad 170 000 zł oszczędności.
Firmowy przewoźnik
– Przeprowadziliśmy liczne obliczenia i symulacje, które skłoniły nas do zmniejszenia prędkości floty z 90km/h do 85 km/h. Zmiana ta nie wpłynęła negatywnie na nasze możliwości przewozowe. Niezmiennie wszystkie zlecenia realizujemy na bieżąco i bez opóźnień. Jednocześnie wprowadzona zmiana miała pozytywny wpływ na redukcję zużycia paliwa i bardziej ekonomiczną jazdę naszych kierowców. Cieszymy się, że nasz projekt ma korzystny wpływ na środowisko naturalne, a przy tym generuje finansowe oszczędności – mówił Błażej Walkowiak, prezes zarządu Wielton Logistic.
Spółka Wielton Logistic powstała w 2003 r., a od 2011 r. funkcjonuje pod obecną nazwą. Odpowiada za transport komponentów i gotowych produktów pomiędzy spółkami Grupy Wielton oraz dostarczanie zamówień do klientów. Spółka obsługuje także przewóz międzynarodowy na terenie całej Europy. Firma zmniejszyła maksymalną prędkość pojazdów swojej floty od października 2022 r.
– Testowaliśmy i analizowaliśmy różne warianty ograniczenia prędkości. Większa jej redukcja niekorzystnie wpłynęłaby na efektywność naszej działalności. Obniżenie prędkości do 85km/h jest zatem optymalnym rozwiązaniem z perspektywy relacji prędkości do zużycia paliwa przy zachowaniu oczekiwanej wydajności floty – dodał Paweł Piekacz, kierownik ds. logistyki i transportu w Wielton Logistic.
100+ pomysłów na oszczędzanie
Flota spółki składa się obecnie z 33 ciągników. Pod koniec ubiegłego roku do floty dołączyło 7 ciągników IVECO S-Way, które cechują się niższym spalaniem paliwa m.in. dzięki poprawionej aerodynamice przez zastosowanie osłony słupka A i dodatkowych deflektorów na narożach kabiny. Na niższe spalanie ma wpływ także używanie aktywnego tempomatu ACC z czujnikiem radarowym i funkcją eco-roll, automatyczne wyłączanie silnika podczas przedłużającego się postoju, a także systemowi oceny stylu jazdy (DSE) i nadzoru koncentracji kierowcy (DAS).
Projekt dotyczący redukcji prędkości w ciągnikach siodłowych Wielton Logistic jest jednym ze 150 pomysłów zgłoszonych w ramach programu 49+ realizowanego przez Wielton S.A. Od kwietnia br. do końca stycznia 2024 r. pracownicy Wieltonu mogą zgłaszać kolejne pomysły oszczędnościowe w ramach projektu 100+.