TRP, marka firmy Paccar Parts oferująca części zamienne świętuje w 2024 roku 30-lecie.
TRP oferuje części do wszystkich marek i modeli pojazdów ciężarowych, a także przyczep, naczep i autobusów. Bogaty asortyment liczy ponad 157 tys. podzespołów dostępnych w globalnej sieci 18 centrów dystrybucji oraz w ponad 2300 punktach dilerskich DAF-a, Kenwortha i Peterbilta, a także w sklepach.
300 sklepów TRP
Markę TRP stworzono w Europie w 1994 roku, aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów, którzy potrzebowali jednego punktu sprzedaży części do wszystkich marek pojazdów ciężarowych. Za pośrednictwem punktów dilerskich DAF-a zapewniała ona linię niezawodnych i sprawdzonych części, które pasowały do szerokiej gamy sprzętu, zaspokajając różnorodne potrzeby odbiorców. Z biegiem lat zasięg marki rozszerzył się na cały świat.
Produkty TRP można zamawiać w punktach dilerskich Kenwortha, Peterbilta i DAF-a na całym świecie, a także przez internet oraz w sklepach TRP. W Polsce otwarto pierwszy sklep sieci w 2013 roku. W 2014 roku działało już 18 punktów TRP w Europie, Meksyku i Ameryce Łacińskiej. Z kolei w 2015 roku w Kansas City w stanie Missouri otwarto pierwszy sklep w Ameryce Północnej. W tym samym roku uruchomiono sklepy w Nowej Zelandii i na Mauritiusie.
W 2016 r. uruchomiono rekordową liczbę 41 nowych placówek, a globalny zasięg marki objął Irlandię, Węgry, Australię i Kanadę. W ostatnich latach marka kontynuuje rozwój sieci sklepów w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Europie i Ameryce Łacińskiej. Obecnie działa ponad 320 punktów TRP w 45 krajach na całym świecie.
Szybko dostępne
Dystrybucja części odbywa się ze strategicznie zlokalizowanych centrów dystrybucyjnych, które zapewniają dostawę z dnia na dzień do sieci. DAF centralnie zarządza zapasami dilerów w celu zapewnienia dobrej dostępności części. Obecnie Paccar Parts buduje nowe europejskie centrum dystrybucji w Massbach w Bawarii w Niemczech, które ma zostać uruchomione w czwartym kwartale tego roku. Ułatwi ono dostęp do części klientom z Niemiec, Szwajcarii i wschodniej części Francji.
– W nadchodzących latach mamy ambicję rozwoju marki TRP — mówi Dick Leek, dyrektor generalny Paccar Parts Europe. – Poza dalszym rozszerzaniem oferty produktów i zwiększaniem liczby punktów sprzedaży będziemy nadal zapewniać szybkie dostawy części od renomowanych dostawców.