sobota, 16 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościThermo King i pierwsza elektryczna naczepa chłodnicza w Afryce

Thermo King i pierwsza elektryczna naczepa chłodnicza w Afryce

Na afrykańskim rynku pojawiła się pierwsza elektryczna naczepa chłodnicza w Afryce z systemem Thermo King AxlePower. System umożliwia całkowicie elektryczne chłodzenie. Oczekiwana roczna oszczędność emisji CO2 wynosi 27 ton.

Thermo King i marka Trane Technologies, ogłosiły, że grupa logistyczna DP World i sprzedawca detaliczny żywności Wollworths jako pierwsze firmy w Afryce korzystają na trasach z systemu odzyskiwania energii Thermo King AxlePower. Nowa elektryczna naczepa chłodnicza Thermo King weszła do eksploatacji na trasie między Johannesburgiem a Kapsztadem. Tym samym przyczyniając się do wzrostu ekologiczności w afrykańskim sektorze transportu.

Pierwsze wnioski już są

Eksploatowany przez Woolworths system AxlePower udowodnił już swoją wytrzymałość. Wydajnie funkcjonował w ekstremalnych warunkach i zapewniał stałe chłodzenie oraz nieprzerwany przepływ powietrza wewnątrz naczepy. A mówimy o temperaturach otoczenia przekraczających 40 °C. W trakcie dotychczasowego przebiegu wynoszącego 15 000 km system przez ponad 97% czasu pracował w trybie elektrycznym. Nie było potrzeby włączania silnika wysokoprężnego agregatu. System nie wymagał także podłączenia do sieci w celu uzupełnienia energii lub zrównoważenia poziomu naładowania akumulatora. Według szacunków system AxlePower pozwoli zaoszczędzić nawet 27 ton CO2 rocznie. Oczywiście w porównaniu z tradycyjnymi układami chłodniczymi naczep napędzanymi silnikiem wysokoprężnym.

„Ten projekt stanowi kamień milowy na drodze do bardziej ekologicznej przyszłości afrykańskiego sektora transportu i logistyki” – powiedział Ronnie Meechan, dyrektor regionalny Thermo King na Bliski Wschód i Afrykę.

Dodał, że rynek RPA rozwija się szybko. Stosowanie technologii elektryfikacji i wodoru staje się tam coraz powszechniejszym wyrazem dążenia przewoźników do ograniczenia zużycie paliwa.

Afryka też może być eko

„Cieszymy się z możliwości wdrażania w ramach działań na rzecz zrównoważonego rozwoju technologii Thermo King AxlePower do naszej floty” – powiedział Feroz Koor, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w Woolworths Holdings Group.

Feroz Koor podkreśla, że wprowadzenie do floty elektrycznych pojazdów wykonujących dostawy bezpośrednie jest zgodna z Wizją 2025+. Jej celem jest osiągnięcie zerowej emisji dwutlenku węgla netto do roku 2040. Plany zakładają stworzenie bardziej ekologicznego i wydajniejszego łańcucha dostaw.

„Ta naczepa przedstawia transformującą technologię logistyczną, która może zrewolucjonizować sposób chłodzenia towarów transportowanych na naszych drogach.” – powiedziała Esha Mansingh, dyrektor ds. korporacyjnych i zrównoważonego rozwoju w Afryce Subsaharyjskiej w DP World.

Elektryczna naczepa chłodnicza na rzecz ekologicznej przyszłości

Thermo King AxlePower stanowi wynik współpracy firm Thermo King i BPW Bergishe Achsen KG. Drugi podmiot to przedsiębiorstwo z dziedziny układów jezdnych i usług z zakresu mobilności w transporcie. AxlePower to całkowicie zintegrowany, niezależny od ciągnika system łączący oś ePower firmy BPW z agregatem chłodniczym Thermo King i technologią zarządzania mocą. Zastosowany w AxlePower inteligentny system generowania energii zapewnia moc potrzebną do działania agregatu chłodniczego naczepy. W tym celu przetwarza energię odzyskiwaną przez oś naczepy podczas normalnej eksploatacji pojazdu.

System gromadzi energię wytworzoną podczas toczenia się lub hamowania pojazdu w akumulatorze wysokonapięciowym. Wykorzystuje ją ponownie do zasilania agregatu chłodniczego, umożliwiając w pełni elektryczne, niskoemisyjne lub bezemisyjne oraz autonomiczne chłodzenie wnętrza naczepy. Ładowany podczas jazdy zespół akumulatora Energ-e marki Thermo King zapewnia też autonomiczne zasilanie agregatu, gdy naczepa się nie porusza. Wyposażony w funkcję inteligentnego zarządzania energią, która kontroluje włączanie i wyłączanie generatorów, system AxlePower minimalizuje również opór przenoszony na ciągnik. Ponadto w czasie rzeczywistym informuje kierowcę i menedżera floty o stanie naładowania akumulatora, co umożliwia komfortowe planowanie postojów na ładowanie.

Możliwość gromadzenia i ponownego wykorzystywania energii sprawia, że system Advancer AxlePower jest rozwiązaniem pozwalającym na przyjazne środowisku planowanie floty. I to na wszystkich rodzajach tras. Cicha praca i brak emisji CO2 z agregatu chłodniczego podczas zasilania z akumulatora oznaczają, że technologia ta pozwala na przyjazną obsługę dostaw długodystansowych i wewnątrzmiejskich. Także w strefach ultraniskiej emisji (ULEZ) i na obszarach miejskich, na których obowiązują rygorystyczne normy emisji hałasu.

Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź