Przy udziale 23,21% w polskim rynku samochodów dostawczych o masie całkowitej do 3,5 t, Stellantis zajmuje w tym segmencie pozycję lidera w Polsce.
Należące do Stellantisa marki łącznie zdominowały rynek lekkich samochodów dostawczych w Polsce. Wśród pojazdów tego segmentu o masie do 3,5 t aż 23,21% sprzedaży w pierwszych siedmiu miesiącach 2023 r. stanowią samochody marek: Citroën, Fiat, Opel i Peugeot, dzięki czemu Stellantis znajduje się na pozycji lidera na tym rynku. Spółka zanotowała w lipcu znaczący wzrost sprzedaży w porównaniu do analogicznego okresu w 2022 r. Była ona większa aż o 26%: w tym roku nabywców znalazły 1223 nowe pojazdy w porównaniu do 967 aut w lipcu ubiegłego roku.
Rośnie Fiat
Szczególnie imponujące wyniki zanotował Fiat. Sprzedaż pojazdów dostawczych tej marki w lipcu 2023 r. była aż o 80% wyższa niż w tym samym miesiącu w roku ubiegłym. Dzięki temu narastająco od początku roku sprzedaż wzrosła o 28%. Dobrymi wynikami może pochwalić się także Citroën, który w lipcu zwiększył sprzedaż o 17% w porównaniu do analogicznego okresu w 2022 r. Narastająco od początku roku sprzedaż wzrosła o 19%.
Największe wzrosty sprzedaży w lipcu br. uzyskały następujące modele Stellantisa: Peugeot Expert (wzrost sprzedaży o 420% w porównaniu do lipca 2022 r.), Fiata Ducato (wzrost o 240%), Citroën Berlingo (wzrost o 139%) i Fiat Doblo (o 57% więcej). Sukces na rynku polskim jest odzwierciedleniem wyników uzyskanych całej Europie, gdzie Stellantis również notuje wzrosty sprzedaży i utrzymuje pozycję lidera w kategorii lekkich pojazdów użytkowych.
Stellantis osiągnął też godne uwagi wyniki sprzedaży w segmencie elektrycznych pojazdów dostawczych (BEV) w Polsce. W swoim segmencie liderem sprzedaży w Polsce pozostaje Opel Vivaro-e, którego wybrało 23,2% kupujących.