Schmitz Cargobull i Utility Trailer Producent powołują do życia spółkę joint venture Cargobull North America z siedzibą w USA. Utility Trailer wykorzysta niemieckie pomysły na agregaty i telematykę.
Schmitz Cargobull i amerykański producent naczep Utility Trailer założyły spółkę joint venture Cargobull North America (CBNA). Na początek opracowali wspólnie dwa agregaty bazujące na urządzeniu S.CU firmy Schmitz.
Debiut w Teksasie
Agregaty 625 Hybrid i 655 MT Hybrid (MT oznacza Multi Temp – wielotemperaturowy) zostały zaprojektowane tak, aby spełniały rygorystyczne normy emisji obowiązujące w Kalifornii. Są wyposażone w system telematyczny TrailerConnect firmy Schmitz Cargobull, który jest oferowany wyłącznie w naczepach chłodniczych Utility Trailer.
Nowa firma oraz oba agregaty na rynek północnoamerykański zadebiutują na września na targach „IFDA Distribution Solutions 2023” w Fort Worth w Teksasie. Duży amerykański sprzedawca detaliczny Kroger będzie pierwszym klientem CBNA. Na początek odbierze naczepy chłodnicze serii Utility Trailer 3000R z agregatami 625 Hybrid i 655 MT Hybrid.
– To wspólne przedsięwzięcie zapewnia nam dostęp do rynku amerykańskiego i stanowi ważny krok w rozwoju firmy Schmitz Cargobull – mówi Andreas Schmitz, dyrektor generalny Schmitz Cargobull AG. – Jesteśmy zadowoleni ze współpracy z Utility Trailer, liderem na rynku amerykańskim w dziedzinie pojazdów do przewozów w temperaturze kontrolowanej. Jesteśmy przekonani, że Cargobull North America stworzy prawdziwą wartość dodaną dla naszych nowych klientów w Ameryce i na całym świecie. Te same produkty będą później dostępne także na innych rynkach, w tym w Niemczech i innych państwach Europy.
– Nasze wspólne przedsięwzięcie wzmacnia pozycję Utility Trailer jako światowego lidera zrównoważonego rozwoju, efektywności paliwowej i redukcji emisji – powiedział Jeff Bennett, prezes i dyrektor generalny Utility Trailer. – Chcemy być nie tylko najwięksi, ale także najlepsi, oferując wszystko, czego potrzebują nabywcy chłodni, od mocnych i lekkich zabudów po energooszczędne agregaty i zaawansowaną telematykę.
Kolejnym krokiem będzie wprowadzenie w Ameryce znanych z Europy modeli elektrycznych, zasilanych przez zestaw akumulatorów doładowywanych przez oś elektryczną.